Iako smo trenutno u situaciji da je na tržištu više kupaca nego dobrih nekretnina teško da možemo reći da je dovoljno staviti oglas i stan će se prodati, na proces prodaje utječe puno faktora a između ostalog i vlasnik može puno učiniti da ubrza prodaju
Već sam pisala o tome kako da stan pripremite za prodaju no to je puno veći izazov ako u stanu imate podstanare. Nalazite se u ulozi prodavatelja i najmodavatelja i pitanje je kako pomiriti te dvije uloge. U praksi odgovor je – prilično teško. Potpuno mi je jasno da vam taj dodatni prihod puni kućni budžet i da je teško odreći se tih sredstava a nemate garanciju da ćemo stan prodati za mjesec, dva ili tri. Osim toga u tom periodu ne da gubite prihod od najma nego vam se i dodatno povećavaju troškovi jer morate plaćati režije i za tu nekretninu.
Kada ste angažirali agenta znači da ste donijeli odluku o prodaji nekretnine, zadatak vašeg agenta je prodati nekretninu za maksimalnu cijenu u što kraćem roku no njegov posao je prisustvom podstanara uvelike otežan. Prije svega najmoprimci su potpuno nemotivirani za što bržu prodaju što je i razumljivo, ne svojom odlukom morati će tražiti novi smještaj i većina će ih, svjesno ili nesvjesno, kočiti vašu prodaju. Najmoprimci vole s potencijalnim kupcima podijeliti svoje iskustvo stanovanja u vašem stanu i to često ne baš potpuno istinito, realno i s dobrom namjerom. Pa tako susjedi iznad iznenadno postanu baš problematični i bučni, u stanu je eto sve super ali najezda mrava im stvara probleme, ljeti ne mogu živjeti od komaraca, vjerujte da jedva čekaju da se stan proda jer režije su tako velike da ionako ne bi još jednu zimu tu bili i tome slično. Takve situacije nisu baš motivirajuće za potencijalnog kupca i umjesto da zamišlja kako uživa u novom domu jedva čeka da pobjegne glavom bez obzira i nema tog agenta koji će ga vratiti nazad.
Iz mog iskustva česta je i pojava da podstanari baš nikada nisu u stanu, rade ljudi po cijele dane i gotovo je nemoguće dogovoriti termin da kupce uopće dovedem da vide stan. To je samo dio situacija s kojima se susrećem, za nabrojati ih sve knjiga ne bi bila dovoljna.
I što onda napraviti u toj situaciji? Uvijek savjetujem prodavateljima da učine sve što mogu kako bi stan bio prazan no spremna sam čuti i prihvatiti i razloge klijenta koji ni u kom slučaju ne želi ili nije u mogućnosti raskinuti ugovor o najmu. U tom slučaju očekujem da će maksimalno surađivati i slijediti moje upute i savjete u odnosu na najmoprimca i proces prodaje. Prije svega da će iskreno i otvoreno razgovarati s najmoprimcem, dogovoriti način funkcioniranja i suradnje u tom periodu koji zahtijeva kompromise i nije ugodan niti za jednu stranu. Prodavatelj mora biti spreman na to da uvijek postoji mogućnost da će podstanar sam odlučiti potražiti novi dom u trenutku kada mu prenese odluku o prodaji stana.
Mogu s vama podijeliti priču koja mi se baš nedavno dogodila i koja je odlično završila a nije baš najbolje počela. Čitajući moje članke javio mi se gospodin koji je odlučio prodati stan i angažirati me za posao, dogovorili smo se da se nađemo u stanu i dogovorimo suradnju. U stanu me dočekao vlasnik i djevojka koja je u najmu, uselila prije par mjeseci, očito tek koji trenutak ranije saznala za njegovu namjeru da proda stan. To je prva prepreka, kako da kažem čovjeku da im otkaže najam a ona sjedi s nama, dio stana nisam mogla vidjeti, drugi dio stana nisam mogla fotografirati jer je zatrpan svim i svačim, nimalo obećavajuće. Pogledala sam stan i napravila što sam mogla u tom trenutku, pozvala vlasnika na kavu da možemo u miru porazgovarati, upoznala ga sa svim izazovima koji su pred nama ali on si nikako nije mogao priuštiti da im otkaže najam. Ta opcija nije dolazila u obzir i morala sam učiniti najbolje što mogu u tim uvjetima. Prije svega dogovorili smo rok iseljenja u slučaju prodaje, svakom potencijalnom kupcu to je bilo priopćeno već pri prvom kontaktu kako kasnije ne bi bilo nesporazuma i kako bi eliminirali sve one kojima to nažalost nije odgovaralo. To je bio prvi uvjet i vlasnik je bio svjestan mogućnosti da zbog toga izgubi potencijalno dobrog kupca. Svaki put kada bi išla u stan s kupcem vlasnik je dogovarao vrijeme posjete, na taj način bio je upoznat s brojem zainteresiranih kupaca kao i onih koji nisu mogli pogledati stan jer podstanarima to nikako nije odgovaralo.
Na dogovoreni sastanak uvijek bi došla malo ranije i provela to vrijeme s najmoprimcima u stanu, porazgovarala s njima i s vremenom su shvatili da im ja nisam neprijatelj koji će ih preko noći izbaciti na cestu i da samo radim svoj posao. Shvatili su da se ja držim dogovora, da im na vrijeme najavim kada ću doći s kupcem, dođem u točno dogovoreno vrijeme pa su se i oni tako ponašali, a i postalo im je jasno da je realno da ću stan prodati vrlo brzo te da je bolje da surađuju i da što prije završimo s tom pričom.
Našli smo strpljivog kupca koji je želio baš taj stan i spreman je čekati dogovoreni rok iseljenja. Posao završen, svi su zadovoljni a mene čeka novi zadatak da najmoprimcima pronađem novi stan za život.
Svim čitateljima T-portala, posebno onima koji blagdane po prvi put slave u novom domu, Lamia tim želi sretan Božić!
Ukoliko trebate pomoć kod prodaje vaše nekretnine, kupnje ili najma obratite nam se na tel: 098-276-873 ili mail: ured@lamia-nekretnine.com.
Sandra Gluvaković Juratovac
Ovlaštena agentica posredovanja u prometu nekretnina
Lamia nekretnine d.o.o.
Varšavska 7, Zagreb
098-276-873