Visoke potpetice koje smo toliko voljeli u protelih godinu dana pale su u zaborav. I možemo sad razglabati o tome je li to pozitivno ili negativno, volimo li više ravne cipele ili štikle, no to je trenutno činjenično stanje. Udobne cipele zasjele su na vrh modnih prioriteta trendseterica, a predvodnik ovog trenda su robusni modeli loaferica
Ne sjećamo se kad smo zadnji put obuli štikle. Zapravo, ne sjećamo se kad smo zadnji put ikoga vidjeli u štiklama. Hmmm... Čini se kako se pandemija zaista uvukla u sve pore društva i potpuno izmijenila naš stil života. Dobro, to smo znali i ranije, ali tek sad shvaćamo da je korona itekako utjecala i na naš odabir obuće.
Pokazuju to i statistike. Prodaja glamuroznih cipela za izlaske, uključujući štikle, pala je za 71% u drugom tromjesečju 2020. godine, navodi modna stranica Glossy. Obzirom da se bliži datum prve godišnjice rada od kuće, mnoge žene smatraju besmislenim kupovati štikle koje ionako nemaju gdje nositi. Kafići i restorani su još uvijek zatvoreni pa je logičnije investirati u neke ležernije komade za svaki dan, kao što su primjerice loaferice.
Paralelno s porastom popularnosti takozvanog 'poslovnog casuala', rasla je i potražnja za ovim udobnim cipelama koje se savršeno uklapaju u stajlinge za sve prigode - od ureda do špice.
Mokasinke ili popuarno zvane loaferice posljednjih godina su od omražene obuće postale omiljenim jesenskim odabirom žena diljem svijeta, a još ljetos bilo je jasno kako će ove cipele biti pobjednice sezone. Prema novim podacima Lysta, zaljubljenice u modu diljem svijeta provode vrijeme u intenzivnoj potražnji za ovom obućom, točnije njezinim glomaznim inačicama.
Budući da su čizme s robusnim potplatom postale gotovo sveprisutne početkom ove godine, bilo je samo pitanje vremena kada ćemo debeli potplat ugledati i na drugoj obući. Zbog toga nas nimalo nije iznenadilo kada smo na ulicama modnih metropola počeli viđati street style zvijezde u udobnim loafericama s potpisom renomiranih brendova.
Uvjerljivo najdominantnije loaferice na gradskim ulicama još potkraj prošle godine bile su one s potpisom modne kuće Prada te su po svemu sudeći pokrenule lavinu. Nakon što je talijanska modna kuća početkom godine lansirala klasične crne mokasinke ukrašene svojim dobro poznatim logotipom, privukavši pažnju influencerica i modnih ovisnica, potpuno je razumljivo bilo očekivati da će svoje inačice ovih ultraudobnih cipela predstaviti i drugi brendovi, kako dizajnerski, tako i oni high street.
Iz Proenza Schoulera dodali su svojim kožnim loafericama kontrastne šavove, a dr. Martens ostvario je suradnju s brendom Comme Des Garçons i predstavio retro verziju loaferica koja već ima impresivnu bazu obožavatelja na Instagramu.
Iako je do početka proljeća ostalo više od mjesec dana, zaljubljenice u modu diljem svijeta provode vrijeme u intenzivnoj potražnji za ovom obućom, točnije njezinim glomaznim inačicama. Poput 'borbenih' combat čizama, glomazne verzije klasičnih loaferica ističu se debelim potplatom robusnog izgleda, a od srpnja prošle godine potražnja za njima se prema podacima modne platforme Lyst povećala za 10 posto, što je dovoljno dobar razlog da ih uvrstite u svoj ormar.