Promjene koje se događaju u mozgu tijekom puberteta utječu na to da se tinejdžeri ponašaju čudno te im se teže koncentrirati i učiti
Istraživanje s ovom tematikom provedeno je u SAD-u, i to na miševima. Miševi su morali prepoznavati različite znakove oko sebe, ali dok se vrte na jednoj platformi. Pokazalo se da im je mnogo teže prepoznavati znakove kada uđu u pubertet, a da oni mlađi puno brže uče i prepoznaju predmete.
No kada su miševima ubrizgali lijek na bazi steroida, pokazalo se da im učenje i prepoznavanje predmeta ide mnogo lakše. To znači, smatraju znanstvenici, da bi se davanjem određenih lijekova tinejdžerima mogla pojačati koncentracija i sposobnost učenja. Međutim, još je potrebno provesti niz drugih istraživanja prije toga.
Osim toga, mnoga druga istraživanja pokazala su da tinejdžerski mozak radi drugačije od odraslog. Tako tinejdžeri nemaju tu sposobnost shvaćanja kako njihova djela i riječi utječu na druge pa ih se često smatra tvrdoglavima i sebičnima. Jedan od glavnih krivaca za to je hormon zvan neurokinin B koji se aktivira upravo u pubertetu.