Renault je izmislio monovolumene, no umjesto da zaspe na lovorikama, francuski proizvođač naporno je radio da bi ostao na čelu. Pred nama je novi Scenic u Grand izdanju koje smješta sedmero putnika, a koji, možemo to tako reći, čini kralješnicu Renaultove MPV-ovske ponude
Novi Scenic značajno se odmakao od svojeg prethodnika, kako po pitanju dizajna eksterijera i interijera, tako i po pitanju kvalitete korištenih materijala. Francuski dizajnerski tim pokušao je automobil oblikovati na dinamičan, no prepoznatljiv način. Rezultat će vjerojatno izavati oduševljenje kod nekih i razočaranje kod drugih. Novi Scenic nalikuje bratskom modelu Meganeu sprijeda, no zato je stražnji kraj sa svjetlima u obliku bumeranga pomalo nesvojstven proizvođaču iz Boulogne-Billancourta.
Unutrašnjost je prepoznatljivo renaultovska, no zato su materijali primjetno ugodniji i mekši na dodir. Svidio nam se i dizajn armature i sjedala, koja također moramo pohvaliti i zbog udobnosti. Nije nam se svidio razmještaj prekidača, kao i smještanje kontrolnih uređaja, u digitalnom obliku na središnji dio konzole. Mnogo pažnje u Renaultu su posvetili izolaciji buke, pa tako putnici mogu ugodno razgovarati i pri putnim brzinama većim od 130 km/h.
Budući da je Grand Scenic monovolumen namijenjen većim obiteljima, ne treba čuditi razmještaj desetaka praktičnih pretinaca po čitavoj unutrašnjosti. S podignuta sva tri reda sjedala (treći red sjedala na kojima mogu sjediti djeca i niži putnici jednostavno se sklapa u pod prtljažnog prostora), Scenic baš i neće moći progutati mnogo prtljage, a i, ovisno o visini putnika, može uzmanjkati prostora za koljena. Scenic zato blista u klasičnoj izvedbi s pet sjedala, kada će na stražnjoj klupi mjesta za glavu i noge pronaći i dvometraši, a prtljažnik smjestiti 700 litara prtljage.
Scenic ne razočarava ni u vožnji te s obzirom na visoko težište i masu koja nadilazi 1.600 kilograma, pruža više nego zadovoljavajuću dinamiku u vožnji. Grand Scenic dijeli platformu s Meganeom, pa tako i njegovu arhitekturu ovjesa s McPhersonom sprijeda i polukrutom osovinom straga. Kod Grand Scenica je ovjes ipak podešeniji za udobniju vožnju, što ne iznenađuje s obzirom na namjenu automobila.
Električni servo upravljač lagan je i nedovoljno direktan, a šesterostupanjski mjenjač s prijenosnim omjerima prilagođenima štedljivoj vožnji pomalo neprecizan, no zato 1,9-litreni common-rail dizelaš pruža dojmljive performanse i pohvalno nisku potrošnju. Moderni četverocilindraš radi mirno i uglađeno, razvija 130 KS pri gotovo 4.000 o/min te okretni moment od 300 Nm isporučuje od 1.750 o/min. Sprint do stotke traje nešto više od deset sekundi, dok maksimalna brzina iznosi nešto manje od 200 km/h.
Novi Grand Scenic predvodi klasu po pitanju sigurnosti. Standardno opremljen sa čak šest zračnih jastuka te ABS-om potpomognutim raspodjelom sile kočenja, automobil je osvojio maksimalnih pet zvjezdica na novim Euro NCAP testovima sigurnosti, od čega 91 posto za zaštitu odraslih putnika, 76 posto za zaštitu djece i 42 posto za zaštitu prolaznika.
Proizvođač: Renault
Model: Grand Scenic 1.9 dCi Dynamique
Vrsta motora: 1.9, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.870 cm3
Snaga (kW/KS): 96/131 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 300 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,5/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.560/1.845/1.645
Cijena do registracije: 189.690 kn