Prilikom odabira automobila godine novinarski žiriji vode se kojekakvim smjernicama. Najuži krug kandidata prolazi brojne ispite i testove, zbrajaju se bodovi i donose zaključci...
U osnovi bi kriterij trebao biti samo jedan - automobil godine treba biti revolucionaran, ili barem dovoljno utjecajan da pomakne automobilsku industriju u nekom smjeru. Toyota GT 86 je upravo takav automobil. Prvi propisni sportaš japanskog proizvođača u posljednjih deset godina koji nas je upravo oduševio jednostavnošću i omjerom uloženog i dobivenog, pa se nadamo da će i drugi krenuti ovim putem.
Odmah na početku valja istaknuti da GT86 nije jeftin automobil, no ovoliko zabave za upravljačem, usudili bismo se reći, ne nudi nijedan drugi novi automobil po istoj cijeni.
Ali što je tu revolucionarno, sigurno se pitate, i odgovor je - zapravo ništa. Toyota je odlučila uskrsnuti praktički zaboravljeni koncept pristupačnog, malenog, lakog sportskog automobila s motorom sprijeda, pogonom straga i idealnim omjerom težine po osovinama. Dobitnu formulu Japanci su dopunili Subaruovim motorom bokser, koji je doprinio niskom težištu automobila, direktnim i progresivnim kontrolama te vizualno vrlo atraktivnim paketom.
GT86 nije ni prevelik ni premalen. Prednja sjedala smjestit će i korpulentnije vozače te izvrsno držati tijelo u zavoju, dok je stražnja klupa tu više radi ukrasa. Zato je prtljažnik i više nego funkcionalan sa 250-ak litara obujma. Interijer GT86, premda pomalo neupečatljiv, ostavlja dojam da ništa nije prepušteno slučaju i da će trajati godinama, a valja priznati i da, za razliku od uniseks Mazde MX-5, interijer GT86 djeluje kao da je dizajniran s muškarcima na pameti.
Položaj za upravljačem je odličan, a da ste u vozački nastrojenom automobilu, postaje jasno već prilikom buđenja atmosferskog četverocilindraša. Dvolitreni bokser čisti je dragulj. Mogli bismo mu zamjeriti manjak snage, no sa 200 KS, ruku na srce, dovoljan je za sve ono što biste od GT86 poželjeli. Ovo je ionako automobil za zavoje, a ne za ravne dionice. Motor se najbolje osjeća pri visokim okretajima kada zvuči resko i agresivno. Budući da nema prednabijanja, isporuka snage je trenutna. I ovdje dolazimo do najbolje karakteristike Toyotinog kupea.
GT86-icom se zahvaljujući izvrsnom upravljaču i odličnom ovjesu može upravljati kirurški precizno, ili pak možete odabrati ludiranje za upravljačem. Natjerati automobil na preupravljanje lakše je nego, kako se kaže, vodu piti, a da pritom niti na trenutak ne izgubite osjećaj da je maleni kupe konstantno pod vašom kontrolom. GT86 je toliko predvidljiv automobil da osjećaj sigurnosti za upravljačem gotovo dolazi kao serijski dio opreme.
Dojmu brzine i kontrole svakako doprinose gume standardnih dimenzija, kao i izvrstan, precizan i dobro podešen ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa kojim je pravo zadovoljstvo rukovati.
Voljeli bismo istaknuti bar pokoju negativnu stranu Toyotinog i Subaruovog novog čeda, no osim oviše cijene i manjka snage doista ne znamo za što da se uhvatimo.
Bilo bi zgodno da možemo reći kako se automobil odlično snalazi na otvorenoj cesti, no da je u gradu nepraktičan ili neudoban, međutim to ne bi bila istina. GT86 je daleko od najkomfornijeg automobila koji smo vozili, no jednako tako je daleko i od najneudobnijeg. Dovoljno je pregledan i praktičan da ga se može lako parkirati, a čak nije ni prenizak za ležeće policajce i možda pokoji rubnjak. Čak i nakon dužih putovanja nije nam trebala masaža da nas vrati u život.
GT86 je naš automobil godine i vozilo koje jednog dana želimo vidjeti u vlastitoj garaži. To je automobil s kojim bismo mogli živjeti svaki dan i koji trenutno zapravo i nema konkurenciju. Još da nisu ovako krizna vremena…
Proizvođač: Toyota
Model: GT86
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 147/200 @ 7.000 o/min
Okretni moment (Nm): 205 @ 6.400 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,0/12,1/9,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,6 s
Maksimalna brzina: 226 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.240/1.775/1.285
Cijena do registracije: 278.000 kuna