MEĐU 10 NAJPOŽELJNIIH BRENDOVA

U čemu je tajna uspjeha crocsica? Jedni ih obožavaju, drugi ne podnose, no popularnost im strelovito raste, baš kao i zarada

01.04.2023 u 21:06

Bionic
Reading

Crocsice su početkom 2023. uvrštene na listu deset najpoželjnijih svjetskih brendova te su ostvarile rekordnu zaradu, a zbog izgrađene zajednice vjernih kupaca i etabliranja na modnoj sceni predviđa im se još veći rast profita i popularnosti

Klompe brenda Crocs jedan su od onih komada oko kojih svijet mode nikada neće biti složan. Jedni ih nazivaju ružnima i omraženima, drugi se kunu u njihovu udobnost i obožavaju ih do te mjere da ih nose čak i na crvenom tepihu. I dok će mišljenja ostati podijeljena, jedno je sigurno - crocsice nikad nisu bile popularnije!

U čemu je tajna rasta njihove popularnosti?

'Crocsice kombiniraju udobnost i stil. U trendu su i možete ih nositi u svim prigodama. Svakome tko ih nosi želimo pružiti osjećaj udobnosti, jer kada vam je ugodno, nema toga što ne možete postići', tvrdi Andrew Rees, predsjednik i izvršni direktor ove uspješne kompanije.

Upravo njime počinje priča o strelovitom rastu njihove popularnosti, jer njihov je status 'ružnih sandala' pretvorio u najpoželjniji brend koji nose sve generacije u doslovno svim prigodama, od proljetnog pospremanja stana, preko vjenčanja, pa sve do upoznavanja kralja Charlesa III (koji je, usput rečeno, pohvalio modni odabir gospodina koji ga je pozdravio u žutim crocsicama).

Naime u lipnju 2017. godine Rees je nakon tri godine provedene na mjestu predsjednika dobio poziciju izvršnog direktora. Bio je to poziv u pomoć brenda koji je iz godine u godinu bilježio gubitke u prodaji, profitu i popularnosti uslijed koje mu je prijetila vrlo crna sudbina.

Rast od 2018. godine

Crocsice su lansirane 2002. godine kao protuklizne cipele koje se nose na brodovima, a na tržištu dionica pojavile su se 2006. godine. U doba recesije bilježile su značajan pad, ostvarivši preko 200 milijuna dolara manje profita nego 2007. godine.

Tijekom 2013. godine kompanija je otvorila preko 600 trgovina diljem svijeta te pokrenula liniju odjeće i obuće kojima je u drugi plan stavila prepoznatljive klompe.

Sve se okrenulo 2014., kada je u kompaniju došao Rees te preuzeo mjesto predsjednika, a od 2017. i poziciju izvršnog direktora te je od 2018. započeo petogodišnji period u kojem profit iz godine u godinu značajno raste.

Iako je doba pandemije vratilo crocsice i učvrstilo ih na modnoj mapi, sve je krenulo uzbrdo kada je Rees odlučio promijeniti marketing. Ukinuo je staromodno oglašavanje putem TV-a i okrenuo se angažiranju poznatih lica poput repera Posta Malonea i Bad Bunnyja te glumice Zooey Deschanel.

Potom je sav marketing usmjerio na društvene mreže pomoću kojih je Crocs postao puno više od brenda. Postao je zajednica. Tako su u ovoj kompaniji počeli prodavati nešto puno vrjednije od udobnosti, a to su osjećaji pripadnosti, povezanosti i prepoznatljivosti.

Osim toga, pokrenuo je otvaranje stotina novih trgovina diljem svijeta, držeći se stava da su crocsice namijenjene svima. Sukladno tome, trgovine su otvarane svugdje, od luksuznih kvartova poput Sohoa, preko trgovačkih centara, pa sve do aerodroma. Kako bi ostvario veći profit, koji nije nužno vezan za klompe, izdana je i partnerska linija obuće pod nazivom Hey Dude te je postigla ogroman uspjeh.

Questlove
  • Questlove
  • Questlove
  • Questlove
  • Questlove
  • Questlove
    +11
Questlove Izvor: Profimedia / Autor: Eugene Gologursky / Getty images / Profimedia

Rast u doba pandemije praćen suradnjama s Balenciagom i Drew Barrymore

Nadogradnja je stigla suradnjama s poznatim i luksuznim brendovima, među kojima se ističe linija izdana s jednim od najpoželjnijih brendova, francuskom Balenciagom. Lansirana je tako linija upečatljivih crocsica koje su zaludile modni svijet, a jedan od glavnih promotora postao je slavni pjevač Justin Bieber te reper Questlove, pojavivši se u njima na dodjeli Oscara.

Ovaj spoj modernog marketinga i besprijekorne udobnosti došao je na svoje u doba pandemije, kada su tržištem zavladali udobni komadi. Brend Crocs našao se pri samom vrhu kompanija koje su ostvarile najveći profit u 2020. godini, uz bok s Etsyjem, Zoom i Pelotonom. No, za razliku od njih, popularnost (i profit) ne samo da nisu pali povratkom u normalnost, već su nastavili rasti.

Crocs
  • Crocs
  • Crocs
  • Crocs
  • Crocs
  • Crocs
    +9
Crocs Izvor: Promo fotografije / Autor: Crocs Promo

Od siječnja 2020. godine dionice Crocsa narasle su za 167 posto, a osoba koja je uložila u dionice ovog brenda prije pet godina danas uživa u povećanom profitu od čak 638 posto.

'Ulagači izražavaju sumnju u pad vrijednosti brenda kako se udaljavamo od pandemije. Iskreno, male su šanse da se to dogodi', poručio je Rees.

Jedan od glavnih razloga zbog kojeg ovaj brend, na koji se godinama gledalo s dozom podrugljivosti, i dalje raste jest prilagodljivost tržištu. Naime, nakon povratka života u normalu, izdana je linija crocsica namijenjenih upravo za poslovne prilike. Očekivano, brzinski je rasprodana.

Drew Barrymore
  • Drew Barrymore
  • Drew Barrymore
  • Drew Barrymore
  • Drew Barrymore
  • Drew Barrymore
    +3
Drew Barrymore Izvor: Profimedia / Autor: Startraksphoto.com / INSTAR Images / Profimedia

Uslijedile su brojne druge ograničene tematske linije, poput one izdane u partnerstvu sa slavnom glumicom Drew Barrymore, koju je obilježio razigran dizajn prošaran engleskom riječi love duž vanjske strane potplata.

Suradnja s Balenciagom brendu je dala težinu na tržištu visoke mode, a posebno je upečatljiv bio model s visokim potpeticama te ga je ponosno nosila Pamela Anderson. Iako se nisu rasprodale jednakom brzinom kao neke druge specijalizirane linije, vrijednost ove suradnje bila je upravo u utvrđivanju statusa brenda kao jednog od, napokon, najpoželjnijih trendova.

SLAVNA PLAVUŠA

Biste li nosili ove neobične 'crocsice' na petu: Bizaran modni trend osvojio i Pamelu Anderson

Pogledaj galeriju

Zajednica vjernih kupaca najveća je vrijednost

No dok jednokratne linije pružaju priliku za brzinskom zaradom, prava vrijednost brenda leži u vjernosti kupaca.

'Pokazalo se da naši kupci uglavnom kupe više od jednog para crocsica u životu te nam se stalno vraćaju. To znači da kada steknemo kupca, više ne moramo ulagati novac u marketing kojim bismo ga nagovorili da ponovno kupuje kod nas', objašnjava prodajni analitičar Crocsa Jay Sole.

Pristupačna cijena

Jedan od ključnih faktora popularnosti jest njihova dostupnost u doslovno svim veličinama, od najmanjih dječjih do najvećih muških brojeva, te jedinstven i prepoznatljiv dizajn. Uz to, tu je pristupačna cijena s obzirom na to da se većina modela može kupiti za oko 50 eura.

Kako bi kupovinu učinili zabavnijom, dodali su i opciju pod nazivom Crocs Jibbitz, što kupcu omogućuje personalizaciju crocsica dodavanjem raznih dodataka. Primjerice dodatak simbola iz serije 'The Office' ili paketić cvjetića možete kupiti za 16,99 eura, medvjedića Winnieja The Pooha ili opaku lubanju možete dodati za 4,99 dolara, a tu je i preko 250 drugih simbola koji će garantirati jedinstvene crocsice upravo po vašim željama.

Očekuje se daljnji rast profita i popularnosti

U 2022. godini crocsice su kompaniji donijele profit od 310 milijuna dolara, a Rees predviđa da će u ovoj godini ta brojka narasti do 400 milijuna dolara. Razlog je dodatno širenje tržišta, prije svega na područje Azije, te spremnost na ulaganje oko 200 milijuna dolara u nove marketinške kampanje.

Ipak, kao oslonac uspješne prodaje ostat će upravo zajednica izgrađena na društvenim mrežama. Crocsice na Facebooku imaju 6,9 milijuna pratitelja, na Instagramu 1,6 milijuna, a na TikToku 920 tisuća. No važnije od brojki jest činjenica da se radi o posvećenim pratiteljima koji će se redovito hvaliti 'stotim' parom u svojoj kolekciji te će birati crocsice kao idealan poklon članovima obitelji i prijateljima te tako širiti mrežu vjernih kupaca.

Iako je svijet mode prevrtljiv i trendovi se mijenjaju preko noći, u brendu Crocs uvjereni su da će zbog svoje prilagodljivosti tržištu uvijek pronaći način da ostanu na vrhu ljestvice popularnosti na kojoj se trenutno nalaze.

Naime početkom 2023. godine ugledni Lyst Index je, nakon obrade podataka 200 milijuna kupaca, objavio da se crocsice nalaze među deset najpoželjnijih brendova, uz bok Saint Laurentu, Pradi, Bottega Veneti, Loeweu i Miu Miu.

'Pred nama je unapređivanje brenda, u čemu će i dalje ključnu ulogu imati prepoznatljivost za koju vjerujemo da će donijeti daljnji rast', uvjereni su u brendu Crocs, a popularnost im nastavlja rasti iz dana u dan.