Zahvaljujući robusnom izgledu i debelom gumenom đonu, combat čizme, poput kultnih marti, svakom stajlingu daruju dozu mladenačkog buntovništva, a i ove jesensko-zimske sezone slovit će za jedan do ključnih modela na modnoj sceni
Borbene čizme kakve danas poznajemo rezultat su potrebe. Godine 1945. Klaus Martens ozlijedio se na skijanju u austrijskim Alpama, te iz nužde kreirao mekanu cipelu koja mu je omogućila hodanje usprkos bolovima u gležnju. Njihov debeli gumeni potplat stvoren je da jamči veću udobnost što se posebno svidilo damama tog vremena.
Patent čizmi, koje je dr. Martens osmislio uz pomoć dr. Funcka, tih je godina prodan tvrtki Griggs koja im daje ikonične žute šavove i potpis AirWair na amortiziranom potplatu sa zračnim jastukom. Osim što su postale kultnim komadom, martensice su prva obuća koja utjelovljuje simbol kulturnog pokreta mladih - punk. Postala je amblemom anarhističke subverzivnosti koju je dizajnerica Vivienne Westwood gradila u Londonu, među tkaninama tartan uzorka, majicama na bendove i metalnih šiljcima koji probijaju kožne jakne.
Originalno stvorene 1460. godine, borbene čizme s osam rupa za vezice, postale su posebno cijenjene od strane generacija buntovnih pobunjenika. Grunge 90-ih označio je njihov veliki povratak na modnu scenu, s najvećim zvijezdama tog vremena poput Winone Ryder i Gwyneth Paltrow koje su ih nosile u slobodno vrijeme.
Usprkos nekim novim trendovima, crne borbene čizme predvođene kultnim martama zapravo nikada nisu nestale s modne scene, a s godinama su u potpunosti napustile kontoaciju radne (ili vojne) obuće.
Novu popularnost borbenih čizmi godine 2019. pokrenula je talijanska Prada lansiranjem danas kultnog modela Monolith s detaljem minijaturnih torbica, a do danas ne prestaju fascinirati modne ovisnice.
Iako se još uvijek nalazimo u ljetnoj sezoni, na police trgovina ne prestaju stizati komadi namijenjeni novoj jesensko-zimskoj sezoni, pa tako i novi modeli borbenih čizama koji će, nalik proteklim sezonama, u narednim mjesecima dominirati stajlinzima.