Poput bezvremenskih modnih komada, filmskog klasika ili nekog legendarnog umjetničkog djela, određeni parfemi ušli su u legendu i zadržali svoju čarobnu auru u današnjem društvu podložnom čestim promjenama
Detalji poput nakita, dobro pogođenih cipela i torbice, make upa ili frizure - dobro je poznata činjenica - daju završnu notu svakom looku, a to vrijedi i za mirise.
Povjesničarka Elisabeth de Feydeau uvjerena je da će legendarni mirisi uvijek biti aktualni: 'Živimo u vremenu koje se brzo mijenja, no brendovi će se znati prilagoditi da bi se istaknuli.'
Bez obzira na aktualne trendove, neki su parfemi pravi klasici i nikad neće izaći iz mode, poput legendarnog Chanelovog No. 5, koji desetljećima ne gubi na popularnosti.
MODNA PARADA
Chanelova revija u Hollywoodu okupila slavne dame; pogledajte njihove stajlinge
Što je to što čini neki parfem bezvremenskim? Bitan je i savršen omjer sastojaka, kao i točnost njegove kompozicije, no miris koji ulazi u legendu mora imati karakter te se isticati posebnošću. Također, važno je uvijek iznova obnavljati imidž, poput pronalaženja novih muza koje predstavljaju određeni parfem s novom snagom, što ga čini privlačnim i zanimljivim.
To je, primjerice, sjajno odradila Marion Cotillard, obožavana francuska glumica i inkarnacija francuskog chica, za Chanel No. 5, ili holivudska ljubimica Julia Roberts za La Vie est Belle.
Ako volite parfeme, osobito one francuskih modnih kuća, ovo su klasici koji nikad neće biti out:
No. 5 - Chanel
Parfem koji je od Ernesta Beauxa naručila Gabrielle Coco Chanel sastojao se od čak 80 mirisa, uključujući ekstremnu koncentraciju aldehida, te je 1921. godine započeo novu, modernu parfemsku eru. Formula je ostala nepromijenjena do danas, a modna kuća nastoji osigurati održivost sirovina na svojim poljima u Grasseu.
Shalimar - Guerlain
Predstavljen davne 1925. godine, Shalimar od samog početka zavodi svojim egzotičnim tragom privlačne vanilije i utjelovljuje razigranost burnih dvadesetih. Iako su neke sada zabranjene sirovine uklonjene iz početne formule, ova modna kuća nastoji očuvati esenciju Shalimara zahvaljujući alternativnim notama, a koje se ni ne osjete.
Miss Dior - Dior
Zamišljen kao završni detalj couture haljine, Miss Dior, elegantan i sofisticirani miris, nastao je 1947. godine. Danas je 'pročišćen' od svojih zemljanih i tamnih nota te obogaćen millefiori buketom ruže, irisa, božura i đurđica. Ova nova formula klasičnog parfema živahna je i baršunasta, pa ne čudi to da je i danas vrlo tražen.
L'Interdit - Givenchy
Taj je parfem zapravo izjava ljubavi Huberta de Givenchyja njegovoj muzi Audrey Hepburn, a njegov opojni mirisni buket u prahu iz 50-ih ni danas ne gubi na privlačnosti. Od nove verzije l'Interdita, ponovno lansirane 2018., metalni učinak aldehida i puderasta strana zrna tonke zamijenjeni su blistavim bijelim cvijećem i 'zadimljenim' duom vetiver/pačuli. Baš poput stila francuskih djevojaka, ovaj je miris prekrasno bezvremenski, a baziran je na cvijetu naranče, jasminu i tuberozi. Vetiver i pačuli zaokružuju nježne nijanse svojim tajanstvenim notama.
Opium - Yves Saint Laurent
Od lansiranja 1977., ovaj egzotični parfem, koji ne treba posebno predstavljati, ne prestaje oduševljavati svojim očaravajućim notama koje se sviđaju samopouzdanim damama. Iako je cenzuriran u nekoliko zemalja zbog svog provokativnog naziva, i danas je in. Srce jasmina i ista orijentalna baza nalaze se i u Black Opiumu, vrlo privlačnoj varijanti klasičnog parfema koja sadržava modernije kofeinske note.
Angel - Mugler
Još je početkom 90-ih, točnije 1992., francuski modni dizajner Thierry Mugler na tržište lansirao svoj prvi parfem, i to baš legendarni Angel. Gurmansko-orijentalnim (pačuli, čokolada, vanilija, karamela) notama izdvajao se iz mase zahvaljujući etil maltolu, jedinstvenom spoju u svijetu parfema. Izvorna formula nije se nimalo promijenila ni danas. Kasnije je ova modna kuća uspješno predstavila i suvremeniju varijantu - Angel Nova. Ovaj neodoljivi miris, s bočicom koja se može iznova napuniti, rezultat je kombinacije klasične destilacije i inovativnih tehnologija, a među glavnim su mu notama ruža i slasna malina.
La Vie est Belle - Lancôme
Čak 5521 verzija parfema i tri godine rada bili su potrebni za nastanak ovog mirisnog blockbustera predstavljenog 2012. godine. Njegova tajna? Ultragurmanski akord irisa/pačulija/vanilije koji slavi ženstvenost. Treba spomenuti i da od svog lansiranja La Vie est Belle ruši sve rekorde prodaje u Francuskoj. Ženstven i senzualan miris pravi je klasik: divni pačuli daje toplinu dok ribizl i kruška dodaju svježe voćne akcente.