Slavne glumice Isabella Rossellini, Helen Mirren, Susan Sarandon ili Jane Fonda koje svojom bezvremenskom ljepotom plijene pozornost i u svojim zrelim godinama, iz temelja počinju mijenjati preferencije oglašivača, osobito u segmentu kozmetičke industrije
Da se nešto ozbiljno zakotrljalo po tom pitanju dokazuje primjer slavne Isabelle Rossellini koja je sa svojih 65 godina zaštitno lice kampanje za novu liniju Lancômea Renergie multi-glow, namijenjenu ženama iznad 60.
Lijepa glumica i model i danas oduševljava svojom klasičnom ljepotom te sve više nalikuje svojoj predivnoj majci, legendarnoj švedskoj glumici Ingrid Bergman.
Zanimljivo je kako i sama Isabella bila poprilično šokirana ovim angažmanom, obzirom da joj je taj poznati kozmetički gigant uručio otkaz kad je imala 43 godine jer im je tad bila - prestara!
'Objasnili su mi kako reklame predstavljaju ono o čemu žene maštaju, a ne stvarnost. Rekli su mi da žene žele izgledati mlado. I tako sam ja morala otići. To je bila velika nepravda', prisjetila se Isabella koja se vratila prije dvije godina.
Neželjeno umirovljenje u dobi od samo 43 godine rezultiralo je manjkom angažmana, kako filmskih, tako i kao modela - brinetu profinjene ljepote više nitko nije želio.
Ipak, prije nekoliko godina nova generalna direktorica kozmetičkog giganta Lancomea Francoise Lehmann ponudila joj je novi angažman.
''Pomislila sam: 'Pa, ovo je prava revolucija'. Odmah sam znala kako su se stvari promijenile jer sam obično imala posla sa 60-godišnjim muškarcima koji su se s puno arogancije razgovarali sa mnom. Zapitala sam ih zašto opet ja. Francoise mi je rekla kako su napravili pogrešku i želi da se to ispravi. Zbog načina na koji je to rekla nisam razmišljala ni trenutka', priča lijepa glumica i model.
Oglašivači se sve više okreću populaciji u dobi iznad 50 koja je vrlo visoke platežne moći, a to potvrđuje i angažman dvaju velikih filmskih diva u kampanjama kozmetičkih brendova. Legendarna engleska glumica Charlotte Rampling koja je ostvarila bezbrojne sjajne filmske uloge još je 2014. godine postala zaštitno lice Narsovih ruževa, dok je L'Oreal angažirao još dvije poznate dive: Jane Fondu i Helen Mirren.
Angažman dama zrelih godina nije ograničen samo na beauty industriju: japanska modni brend Uniqlo uposlio je još 2011. zvijezdu filma 'Thelma i Louise' Susan Sarandon u dobi od 64 godine.
U međuvremenu, supermodel Christie Brinkley (64), napravila je nevjerojatnu novu karijeru od tzv. 'sijedog oglašavanja', a čak je pozirala i u bikiniju za Sports Illustrated.
Treba spomenuti i veliki uspjeh 68-godišnje majke Elona Muska plus age modela Maye Musk koja je svojom visinom, neobičnom ljepotom i sposobnošću transformacije, pokorila modnu industriju.
Svojom se sijedom kosom i profinjenom ljepotom može pohvaliti i naš plus age model, Zagrepčanka Zvončica Vučković koja sa svojih 58 godina ima više angažmana nego u mladosti.
'Naime stvar je u brojevima. U mladosti sam bila jedna u moru mladih djevojaka i bila je sreća dobiti posao. Danas je vrlo ograničen broj žena mojih godina koje rade ovaj posao od mladosti. Naravno pomaže i činjenica da imam agencije u svim važim gradovima Europe i da me već poznaju', rekla je za svojedobno tportal Zvončica koju često znaju zamijeniti s Maye.
Dodaje kako je sjajno putovati svijetom i raditi kao model.
'Biti u kontaktu s toliko dobre energije pomaže mi da ostanem fokusirana i zadovoljna, a od mladih ljudi uvijek puno toga i naučim. Već samim godištem izazivam poštovanje. Meni je sve manje-više poznato, tako da ima malo neugodnih situacija. Na snimanju sam na poznatom terenu, tako da sve protekne glatko', kaže ona.
Pa što se to događa u oglašivačkoj industriji?
'Dosad su se oglašivači usmjerili isključivo na populaciju u dobi od 18 do 35 godina, iako vrlo mali postotak njih ima zavidnu platežnu moć i dobro su financijski potkovani. A s druge strane, zapadni svijet rapidno stari i ljudi sve dulje žive. Dakako, osobe iznad 50 imaju novaca i žele ga potrošiti', objašnjava direktor Owl Marketinga Kevin Lavary, autor knjige 'Definitive Guide To Gray Marketing'.
Dodaje kako su analize tržišta pokazale da osobe u dobi od 46 do 64 godine kupuju i više automobila, više kozmetičkih proizvoda i odlaze na luksuzna putovanja, a zanimljivo je kako će prema nekim predviđanjima do 2020. žene u dobi iznad 60 godina činiti čak 15 posto populacije.
Društvo se promijenilo kao i potrošačke navike jer su mnoge dame iznad 50 u vrhunskoj formi, vježbaju, odlaze na tretmane, koriste vrhunsku kozmetiku i - imaju novaca!
Mark Beasley iz Mature Marketing Association, kaže kako su dosad oglašivači izbjegavali zrelu populaciju, no stvari se ozbiljno mijenjaju pa smo u kampanji francuske modne kuće Céline mogli vidjeti 80-godišnju Joan Didion, Yves Saint-Laurent je uposlio 71-godišnju pjevačicu Joni Mitchell dok pune ruke posla u reklamama ima i 93-godišnja legenda Iris Apfel.
'Naše društvo koje je opsjednuto mladošću i ljepotom počelo je uvažavati i prihvaćati i žene određene dobi, naravno, ako i dalje lijepo izgledaju', objašnjava on.