čudna vremena

Više no ikad fokus je na nakitu, a znamo i koji je najtraženiji

26.07.2020 u 23:17

Bionic
Reading

Novo normalno u kojem živimo promijenilo je naše živote iz temelja, zadnjih mjeseci manje se trošilo na sve što nije nužno potrebno, a čak su i najveće šopingoholičarke povukle ručnu kočnicu. Kupovalo se manje odjeće i obuće, no među modnim dodacima jedna je kategorija bilježila veliki rast prodaje, a to je nakit

Modna platforma Lyst prikupila je podatke u zadnjih 12 mjeseci i šoping navike više od devet milijuna kupaca na preko 12.000 prodajnih online mjesta, a došli su do zaključka kako je nakit postao popularniji no ika, dijelom zahvaljujući i video sastancima jer je najlakše začiniti običnu majicu ili košulju efektnim komadom nakita.

Potraga za zlatom

Ove je godine čak 68 posto kupaca pretraživalo zlatne komade nakita. A kako i ne bi kad u svoje stajlinge njima obogaćivale influencerice poput Emily Ratajkowski, Yara Sahidi, Bettina Looney i Lucy Williams. Pokazalo se da su debele zlatne ogrlice najtraženiji trend, a bilježile su porast od 113 posto u odnosu na godinu prije. Takve su komade nosile Hailey Bieber i Bella Hadid, a na modnu scenu vratile su se i vječne okrugle zlatne naušnice koje su bile traženije 51 posto više nego godinu dana ranije.

Zoom sastanci nametnuli su nove trendove

U vremenima kad se na Zoom sastancima vidi samo gornji dio tijela, pretraga za nakitom porasla je za 28 posto, a najtraženije su bile statement ogrlice. Potražnja za odvažnim komadima nakita poput predimenzioniranih naušnica, ogrlica i kristalnih privjesaka povećala se za 225 posto u odnosu na godinu prije.

Muškarci vole bisere, pa što

Nosili su ih A$AP Rocky, Pharrell Williams, Billy Porter i Shawn Mendes, a od siječnja pretraživali su se 11.000 puta mjesečno. Vjerovali ili ne govorimo o biserima i ne, ne nose ih ni približno toliko sad žene koliko muškarci. Biseri su se nametnuli kao vodeći trend među muškarcima, a sve nakon što je bisernu ogrlicu u prosincu prošle godine prošetao Harry Styles.

Ljetni nakit

Influencerice s Instagrama Nnenna Echem i Anna Winwick pogurale su potražnju za komadima nakita inspiriranima ljetom. Pretraga za naušnicama u obliku trešnjina cvijeta i nakita u obliku limuna veća je nego lani, dok je nakit s motivom morskih školjki traženiji za preko 50 posto u usporedbi s prošlom godinom. Simbolično oko protiv uroka i nakit inspiriran horoskopskim znakovima također bilježi veću popularnost nego prije. Nakon što je Meghan Markle snimljena s ogrlicom koju krasi privjesak s okom, već sljedećeg tjedna povećala se pretraga za takvim nakitim za čak 36 posto. Tijekom lockdowna više od 10.000 kupaca pretraživalo je ogrlice s okom protiv uroka, dok je nakit inspirirana zodijakom traženiji za 20 posto.

Drago kamenje

Broševi bilježe najbrži rast u kategoriji nakita ove godine. U veljači je na Oskarima mladi holivudski glumac Timothée Chalamet nosio vintage Cartier broš ukrašen rubinima i dijamantima. Od tada je preko 20.0000 kupaca tražilo slične broševe ukrašene kamenčićima. U međuvremenu je pretraga za broševima s tirkizom porasla za 86 posto i to nakon govora kraljice Elizabete u travnju ove godine. Sve više kupaca želi i komade nakita s poludragim kamenjem, a najtraženije su naušnice, dok su tanke narukvice i lančići brendova Monica Vinader, Maria Tash i Annisa Kermiche trenutačno među traženijima.

Održivi nakit

Održiva moda nedvojbeno je budućnost mode, kojoj se okreću čak i lanci brze mode, a taj trend zamjetan je i u kategoriji nakita. Sve više kupaca traži reciklirani, održivi i lokalno proizveden nakit. Brendovi kao što su Alighieri, Wwake i Laura Lombardi, koje promoviraju Emma Watson, Tracee Ellis Ross, Rihanna i Cate Blanchett, pomogli su povećanu pretraživanja termina reciklirano zlato, koji bilježi skok od 30 posto.

View this post on Instagram

💛🐝

A post shared by Laura Lombardi (@lauralombardi) on