Prva asocijacija na Volvo većini će vjerojatno biti sigurnost, a mi smo na testu upravo imali automobil za koji švedski majstori automobilske izrade tvrde da je njihov najsigurniji model dosad
Volvo XC60 moderni je crossover koji će malo koga ostaviti ravnodušnim. Dizajniran pod upravljačkom palicom novog Volvovog dizajnera Stevea Mattina, XC60 ujedno služi i kao pokazatelj onog što će nam švedski proizvođač u godinama koje dolaze servirati s drugim modelima, no on je i mnogo više od toga. XC60 je prvi Volvov crossover kojim švedski proizvođač pokušava konkurirati čitavoj seriji vozila – od karavana više klase i kompaktnih SUV-ova do glomaznih SUV-ova.
XC60 izgleda veoma moderno i urbano. Prednja maska redizajnirana je u nešto oštrijem obliku s većim logom na rešetki hladnjaka, bočna linija penje se prema kraju, dok stražnji kraj elegantnim LED-svjetlima naglašava, sad već tradicionalna, Volvova 'ramena'. Iznutra je dojam još bolji. Volvo je s XC60 zauvijek potvrdio da ga se bespogovorno može svrstati u klasu premium proizvođača. Posvećenost detaljima, kvaliteta materijala, vrhunska završna obrada, besprijekorna ergonomija… Sve to oduševljava. Testni model bio je opremljen najprestižnijim paketom opreme, pa nas se dodatno dojmio drveni središnji greben izveden od jednog komada.
Sjedala nude izvrsnu potporu tijelu, te su vrlo udobna i na dužim putovanjima. Vozače će k tome oduševiti mogućnost pronalaženja idealne vozačke pozicije, dok će putnike, posebice one straga, impresionirati prostornost na stražnjoj klupi, gdje se udobno mogu smjestiti i dvometraši. Šveđani su mislili na sve – stražnja klupa vrlo se jednostavno preklapa kako bi ponudila veći prtljažni prostor sa 650 litara na njih čak 1.450.
Kada su stručnjaci iz Volva prilikom predstavljanja XC60 istaknuli da je riječ o njegovom najsigurnijem automobilu, doista se nisu šalili. XC60 nakrcan je već serijski hrpetinom sigurnosne opreme, od koje se posebice ističe sustav City Safety, a riječ je o sklopu koji putem laserskog senzora smještenog u gornji dio vjetrobranskog stakla mjeri udaljenost od vozila ispred do 10 metara. Sustav vrši 50 kalkulacija u sekundi kako bi izračunao hitnost potrebne reakcije. Ako na vozač ne reagira na zaustavljanje kolone na vrijeme, sustav preuzima kontrolu i automatski zaustavlja vozilo uz zvučni signal. Do brzine od 40 km/h sustav je sposoban izbjeći sudar, a ako je riječ o većoj brzini, može umanjiti silu udara.
Od ostalih sigurnosnih elemenata svakako moramo spomenuti elektronsku kontrolu mrtvog kuta te nehotičnog prelaska u traku pored. Tu je i adaptivni tempomat koji će na otvorenoj cesti održavati kontinuiranu udaljenost od vozila ispred samostalno ubrzavajući i usporavajući automobil.
Pod poklopcem testnog modela nalazio se redni T6 šestercolindrični benzinski motor koji je, u odnosu na svoju prethodnu inkarnaciju, poprilično ojačao te postao primjetno rafiniraniji. Sa 285 KS na raspolaganju te zahvaljujući izvrsnom šesterobrzinskom automatskom mjenjaču, XC60 s ovim motorom ubrzava do stotke za svega sedam sekundi i s nevjerojatnom lakoćom postiže brzinu od 210 km/h. Jedine zamjerke možemo uputiti na račun rastrošnosti motora koji se u kombiniranom ciklusu rijetko spuštao ispod 13 litara na stotinu kilometara, no to itekako opravdava performansama.
XC60 leži na potpuno neovisnom ovjesu koji odlično upija neravnine te nudi vrlo dobro ležanje automobila u zavoju (s obzirom na 1.850 kg mase i primjetno visoko težište). Imali smo prilike automobil isprobati na skliskim i neasfaltiranim prometnicama te možemo zaključiti da posljednja generacija Haldexovog integralnog sustava s pratećom elektronikom odrađuje odličan posao u preusmjeravanju okretnog momenta na osovinu s najviše prijemljivosti te stabiliziranje vozila.
Volvo XC60 odradio je Euro NCAP-ove crash testove s pet zvjezdica za sigurnost odraslih, četiri za djecu i dvije za prolaznike. Automobil standardno uključuje šest zračnih jastuka, ABS, ESP, kontrolu protiv prevrtanja vozila te Volvov WHIPS sustav protiv trzajne povrede vrata u slučaju stražnje kolizije.
Proizvođač: Volvo
Model: XC60 T6 AWD
Vrsta motora: 3.0, šest cilindara, benzin
Obujam: 2.953 cm3
Snaga (kW/KS): 210/285 @ 5.600
Okretni moment (Nm): 400 @ 1.500 – 4.800
Potrošnja (l/100 km): 11,5/13,9/18,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,5 s
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.628/1.891/1.713
Cijena do registracije: 76.300 eura