Izraz 'investicijska kupnja' u modi se često spominje. Klasični kaput u boji devine dlake ili kvalitetne cipele bezvremenskog izgleda komadi su koji se s razlogom smatraju isplativom modnom investicijom, no mala je vjerojatnost da ćete od spomenutih komada uspjeti zaraditi veći novčani iznos ukoliko ih jednoga dana planirate preprodati
Navedeno se, međutim, ne odnosi na pojedine modele dizajnerskih torbi, a najbolji primjer tomu je slučaj torbi Birkin s potpisom luksuzne francuske kuće Hermes. Svi koji posjeduju ovu kultnu torbu u ormaru znaju da je riječ o modelu kojemu vrijednost na tržištu raste iz godinu u godinu, između ostalog, zahvaljujući činjenici da se do novih modela dolazi vrlo teško uslijed dugih listi čekanja.
S druge strane postoje modeli poput Chanelove torbice 2.55 koje, poput birkinice, nikada ne izlaze iz mode a cijena im nerijetko ide u nebesa ukoliko je riječ o starijim i savršeno očuvanim verzijama iste.
Prema riječima predstavnika web stranice Open for Vintage specijalizirane za preprodaju dizajnerskih komada, sve više vrhunskih dizajnera kopa po modnim arhivama kako bi stvorili novosezonske komade, a ova praksa zauzvrat je rezultirala pojavom novoga vala kupaca zainteresiranih za vintage komade s dizajnerskim potpisom.
'Vintage verzije it torbi na modnoj sceni dobra su opcija i kada govorimo o očuvanju okoliša. Prošle godine na našoj stranici potraga za vintage komadima izravno se odrazila na prodaju torbica koje su činile dvije trećine naše ukupne prodaje', ističu otkrivajući u koje se dizajnerske torbice danas najviše isplati uložiti.
Louis Vuitton
Kako ističu predstavnici stranice Open for Vintage, torbe s potpisom brenda Louis Vuitton prošle godine činile su nevjerojatnih 35 posto njihove ukupne prodaje, a riječ je o trendu koji ne posustaje treću godinu zaredom.
Uglavnom je riječ o modelim torbi sa istaknutim monogramom brenda, od kojih klasične verzije kaošto je model Pochette danas uživaju ogroman uspjeh.
Isto tako, modna tražilica Lyst nedavno je izvjestila kako je Louis Vuitton četvrti najpopularniji brend u prvoj polovici godine zbog čega se vjeruje kako će se njegovim torbicama samo nastaviti povećavati vrijednost.
Chanel
Kako se cijene dizajnerskih komada iz godine u godinu nastavljaju povećavati, a osobito kada govorimo o onima s potpisom francuske modne kuće Chanel, vintage verzije istoga po razumnim cijenama postaju omiljen odabir većine ljubitelja mode. Osim toga, vlasnici kultnih Chanelovih torbi dobro su upoznati s činjenicom da na svojim modnim ulovima mogu itekako profitirati.
Dior
Nakon što je protekle godine modna kuća Dior oživjela svoj prepoznatljiv oblique uzorak , zamijećen je veliki porast prodaje vintage komada sa spomenutim uzorkom na čelu s različitim modelima torbi.
Gucci
Nakon što je dizajner Alessandro Michele na čelu modne kuće Gucci odlučio oživiti stare uspješnice ovoga kultnoga brenda kada pričamo o torbama, potraga za vintage verzijama u stalnom je porastu.
U prvom redu riječ je o torbici Jackie čije su vintage verzije u modnim krugovima posljednjih mjeseci itekako tražene.
Prada
Prema stranici Vestiaire Collective, prodaja Nylon torbi s potpisom talijanske modne kuće Prada porasla je za 150 posto, nakon što su lansirane njene nove verzije u živopisnim bojama.
Hermes
I najmanje upućena osoba u modu zna da se najboljom investicijom u modnom svijetu godinama smatraju torbe s potpisom luksuznoga francuskoga brenda Hermes, točnije model Birkin 25 kojima je, samo u odnosu na prethodnu godinu, prodaja porasla za 185 posto, prema stranici Veistiaire Collective.