KULTNA OBUĆA

Zanimljiva analiza: Jeste li se ikad zapitali što vaše 'birke' govore o vama

02.08.2024 u 05:41

Bionic
Reading

Birkenstockovim natikačama prepoznatljivog dizajna popularnost godinama ne opada, uspješno su se plasirale i na Njujoršku burzu, a zanimljivo je to da su se pojavile i u filmu 'Barbie', što im je dalo dodatni vjetar u leđa

Poslovnu priliku prepoznao je i najbogatiji čovjek svijeta, Francuz Bernard Arnault, te je još 2021. preuzeo Birkenstock. Vlasnik korporacije LVMH, pod kojim su i Louis Vuitton, TAG Hauer, Bottega Veneta, Christian Dior, Sephora i dr., udružio je snage s privatnom grupacijom Catterton te ostao na svojoj poziciji i nakon što su dionice postale javne.

Kultne natikače među najpopularnijim su modelima unazad nekoliko sezona, premda su tijekom svoje duge modne povijesti bile sinonim za 'ružne šlape' koje su nekad najčešće nosili zdravstveni djelatnici i hipiji.

Danas ih obožavaju mnoge slavne trendseterice, poput Julianne Moore, Julije Roberts, Michelle Pfeiffer, Sienne Miller, Alessandre Ambrosio, Vanesse Hudgens

Birkenstockove natikače nikad nisu imale cilj postati trendi obuća za pomodarke i pomodare, dapače.

  • +6
Julianne Moore Izvor: Profimedia / Autor: TheImageDirect.com / The Image Direct / Profimedia

Priča o brendu dobro je poznata: Birkenstock je osnovao davne 1774. godine njemački postolar Johann Adam Birkenstock, a dizajnirane su da pruže udobnost i potporu zahvaljujući patentiranoj podlozi za stopala izrađenoj od pluta. Ipak, postale su poželjne i vrlo tražene zahvaljujući praktičnosti, udobnosti i anatomski oblikovanom potplatu te dizajnu koji čak i vlasnice najosjetljivijih stopala pošteđuje mrskih žuljeva i rana.

Iako primjerice u 90-ima nisu bile toliko popularne među celebrityjima (jedna od rijetkih kojih ih je tada nosila bila je Kate Moss), njihova je prodaja uzletjela tijekom pandemije, kada je udobnost bila na prvom mjestu. Kad su lockdowni na svu sreću konačno završili, maske su odmah poslane na otpad, ali Birkenstock na svu sreću - nije. Prošle su godine tako upravo natikače tog brenda bile jedan od najprodavanijih artikala u Velikoj Britaniji, prema podacima poznate online trgovine Yoox.

  • +16
Birkenstock Izvor: Promo fotografije / Autor: Birkenstock promo

Iz godine u godinu prodaja Birkenstock natikača samo raste, a zahvaljujući epizodnom pojavljivanju u filmskom hitu 'Barbie', to je rezultiralo rastom od nevjerojatnih oko 300 posto. Kada Barbie (Margot Robbie) konačno uđe u 'stvarni svijet', ne nosi čizme Ugg ili tenisice Nike, već ružičaste Birkenstockove natikače Arizona. I to na najbolji način potvrđuje globalan fenomen ovih cool natikača s dva remena koje smo vidjeli i na stopalima Jennifer Lawrence, Gwyneth Paltrow, Reese Witherspoon, Tracey Ellis Ross i Kendall Jenner.

NOSE SE I NA ŠPICI

Omiljene natikače i dalje su in: Domaće fashionistice ne mogu se zasititi cool 'birki'

Pogledaj galeriju

U čemu je tajna uspjeha ovog prepoznatljivog brenda?

'Birkenstock je uvijek ostao vjeran sebi svojim klasičnim, ali udobnim stilovima, ali je također bio taktički pronicljiv u svojim suradnjama. Bilo je vrlo pametno zadržati tako klasičan brend na vrhu', kaže Grace Kramer iz Verb Brandsa.

Svatko ima svoj omiljeni model popularnih birka, a evo što zabavna analiza odabira natikača govori o vama.

Smeđe bostonice

Dio ste para tridesetogodišnjaka čija druga polovica također posjeduje par bostonica od tamnosmeđe kože. Zajedno se šećete 'opakim' ulicama vašeg ugodno uređenog hipsterskog kvarta, samodopadno uživajući u svojim pomno usklađenim stajlinzima, a svaki je mješavina crne, tamnosmeđe, boje gljiva, trapera i greige. Oboje volite natikače Boston zbog njihovog besprijekornog spoja chic dizajna i udobne funkcije, a i dobro je poznata činjenica da par čija se stopala rašire zajedno - ostaje zajedno.

Natikače s krznom

Ovaj model s krznenim ispunom doista je savršen za sve one koji cijene visoku razinu udobnosti. Sasvim je jasno, zasigurno mrzite cipele i željeli biste provesti život u mekim kućnim šlapama. Pa, eto, sada možete. Svoje neodoljive birke s krznom iznutra posvuda nosite - u šetnji, u supermarketu ili čak na večeri.

Tokio Super Grip

Neki bi, posebno partner/partnerica, mogli reći da zbog ovog modela Birkenstocka u snježnobijeloj boji izgledate poput djelatnika u zdravstvu, ali vi ne marite za te kritike. Dakako, iznimno robusni potplat sandala Tokio nije dizajniran za računovođe, već za zanimanja koja zahtijevaju puno izdržljivosti i sate provedene na nogama, ali vas jednostavno nije briga. Cijeli ste život proveli vrludajući prilikom izbora obuće (hm, potisnimo odmah vašu neslavnu fazu u Crocsu), no sad ste uvjereni da je ovo cipela za vas.

Crne natikače Gizeh

Posve je jasno da gotovo religiozno pratite rad blizanki Olsen. Unatoč vrtoglavom nizu stilova između kojih ste mogli birati, odlučili ste se za onaj za koji bi mnogi obožavatelji rekli da je najmanje udoban, Gizeh. Koga briga ako vam prsti bride nakon cjelodnevnog nošenja? Ashley Olsen nosi Gizeh i to je sve što je bitno. Ona i njezina sestra blizanka Mary-Kate stoje iza kultnog minimalističkog brenda The Row, kojem se ne prestajete diviti. Možda si ne možete priuštiti paprene iznose za nešto s potpisom The Rowa, ali za 75 funti bar možete imati natikače koje nosi i Ashley.

Rose Gold Arizona

Četrdesetogodišnjakinja ste i ljubiteljica ružičastog zlata te svakog lipnja mijenjate svoje vežice (brend Veja) za birke, kombinirajući ih s lepršavim haljinama ili baggy trapericama i udobnim T-shirtom. Osim toga, ne možete ne osjetiti zadovoljstvo činjenicom da se birke Rose Gold savršeno slažu s vašim MacBookom, iPhoneom, ogrlicom i prstenjem od ružičastog zlata.

Gumene natikače Arizona

Vegan ste. Ali čak i da jedete meso, ne biste platili 105 funti za natikače koje koštaju 45 funti u varijanti od gume, a puno su lakše i udobnije od 'kožne rođakinje'.

Model Mayaris

U šezdesetima ste, mislite da je pedikura za žene koje imaju previše vremena i ni ne znate da je Birkenstock na Njujorškoj burzi. Sve što pak znate je to da svoj model Mayaris nosite od 1970-ih, često i duboko u jesen, i cijenite ga zbog udobnosti i neuništivosti. Svakih pet godina, ili tako nekako, mijenjate ga - uvijek je u nubuk koži, uvijek u boji moke. Sljedećeg ćete ljeta možda prijeći na drastičniju boju, poput kamenog oraha - ali vjerojatno ne.

Kolekcija 1774.

Modno ste osviješteni, zlobnici bi rekli pomalo i snob, te niste nikad ni sanjali o tome da će visoka moda prigrliti mainstream brend kao što je Birkenstock, uvjereni da ga nose samo stariji Nijemci s problematičnim stopalima. No to je bilo puno prije nego što je Birkenstock počeo surađivati s drugim luksuznim brendovima. I tako ste svojoj probranoj modnoj kolekciji dodali Birkenstock x Manolo Blahnik/Proenza Schouler/Rick Owens/Valentino/Dior. Vaš skriveni san: potajno maštate o tome će Birkenstock jednog dana napraviti verziju na visoku petu.