Bloger tportala analizira kako se hibridna tehnologija polako uvlači u sve naše bike pore. Očekuje se da će za sedam godina, možda i prije, svi bicikli biti električni. Samo će biti stvar u tome koliko se koriste pedale, a koliko dodana snaga električnog bicikla
Električni bicikli i njihova sve veća popularnost polako istiskuju svoju staru konkurenciju, pa čak i onu na četiri kotača. Situaciju najbolje opisuje anegdota iz jednog salona automobila u Ljubljani. Naime, vlasnik Mercedesa dovezao je svoj automobil na popravak, a kao zamjensko vozilo ponuđen mu je električni bicikl. Vozač auta bio je oduševljen. Ebicikl pokazao mu se koristan jer je shvatio da je dane bez auta provodio u gradu vozeći se od kuće do posla. Bio je čak i brži u kretanju, o učinku na zdravlje vozača i ekologiji da ne govorimo.
To je sve mali uvod u ono što će uslijediti. Doći će do velikih promjena u načinu kretanja, stila života, pa i putovanja. Ono što će biti najteže, posebno u Hrvatskoj, izgradnja je bike infrastrukture, kako u gradovima tako i izvan njih. Dok drugi europski gradovi grade rotore za bicikliste, mi se bavimo tek rekonstrukcijom cestovnih pravaca za automobile. Dok metropole u Europi ulažu milijarde u biciklističke staze, punionice za ebicikle i posebne bike prometnice, garaže i slično, u Hrvatskoj jedino nešto radimo za cikloturizam. Turisti na biciklima nam dolaze u sve većem broju. Već ove godine možda će ih biti milijun. Sve više traže električne bicikle ili dolaze sa svojima.
Odnos običnih bicikala i električnih brzo će se izjednačiti. Što je zapravo električni bicikl? Pod tim se uvriježeno smatra bicikl koji ima pedale i samo se pedaliranjem može voziti. Tepa mu se imenom 'pedelec' jer dodaje električnu snagu. Ili čak potiče vožnju i lakše se ubrzava, što je posebno dobro u gradskim sredinama, u kojima je puno prometnica, raskršća i stalnih zaustavljanja te smanjenja ili povećanja brzina. S ebajkom lakše se upravlja gradskim ulicama. Sami odlučujete o količini epotpore. Najbolja je ona koja najviše paše da se napravi dobar trening i zadovoljstvo u vožnji. Zanimljivo je da je dobar za sve - i one koji tek počinju voziti i one koji su već uznapredovali i rade dnevno puno kilometara te odlaze u brdske krajeve i planinska područja.
Električni bicikli u Europi imaju limit na 25 km/h. Do te brzine može potpora, iznad toga ne. Možete voziti brže, ali na vlastitu snagu. Električni bicikli su još uvijek teški oko 20 kilograma, što je skoro dvostruko više od težine običnog bicikla. No svake godine modeli sve više izgledaju kao obični. Puno je napravljeno i po pitanju i dizajna i lifestyle ebicikla. Fora su, pršte bojama i privlače pažnju. Baterija je skrivena u rami, sve manja, lakša i snažnija, a motori prilagođeniji vožnji, ritmu i želji vozača. Prošle godine prvi put pojavili su se i brdski bicikli s full zadnjim amortizerima. Popularni su postali i treking bicikli za višednevna putovanja s prtljagom, a sto kilometara na biciklu s teretom i po brdima više nije mit ni za koga. Točnije, to može svatko, ne samo sportaš ili spremniji rekreativac. Opće mišljenje da je električni bicikl namijenjen onima koji ne mogu i starijim osobama - pada u vodu. Već sada mislim da električne bicikle voze više ovi drugi, spremniji biciklisti.
U Hrvatskoj se prvi put na većim bike eventima i utrkama uvodi i ekategorija. Tako da će se moći i natjecati i na električnim biciklima. Svaki resort ili veći hotel koji drži do sebe u svojoj ponudi već ima ebicikle, pa čak i posebne ture samo na njima. U Hrvatskoj se počela i poticati njihova kupnja, više za one koji se bave turizmom i unapređuju vlastitu ponudu. To je posebno dobro jer stranci pokazuju interes za ovakav način aktivnog odmora i upoznavanje Hrvatske na dva kotača. Lakše se uspeti na planine ili u težim vremenskim uvjetima savladati banalnu uzbrdicu. Električni bicikl služi i za rezervnu snagu i sigurnost. No u većini slučaja ima još bolju funkciju. To je poticanje i ohrabrenje, da možete izdržati napor i doživjeti svoj uspjeh. Pa makar uz pomoć. Da vas netko mora gurati ili, još gore, da vi gurate bajk.
Ono što je još uvijek problem kod ebicikala je cijena. No svake godine je sve manja, a bicikli su sve bolji. Za solidan električni bicikl još uvijek ipak treba izdvojiti i više od deset tisuća kuna. Onaj tko jednom sjedne na njega teško se skida. Popularnost i trend vožnje biciklom pojavom ebajkova samo će postati još veći. Donijet će sigurno društvenu korist, posebno u turizmu.