'ANALIZA TV TRŽIŠTA RH'

Hrvati najviše gledaju Novu TV i sport

24.09.2013 u 14:57

Bionic
Reading

Nova TV najgledanija je domaća nacionalna televizija, Jabuka TV najgledanija lokalna televizija, a najgledanija emisija bila je nogometna utakmica između Hrvatske i Brazila na SP u Njemačkoj 2006., pokazali su rezultati studije 'Analiza TV tržišta u RH' koju je u utorak u Novinarskom domu predstavila agencija za elektroničke medije

Studijom je skenirano i definirano postojeće stanje našeg TV tržišta s posebnim naglaskom na lokalne TV postaje i međunarodne trendove, a obuhvaća razdoblje od 2006. do 2012. Obuhvaćeno je nekoliko aspekata televizijskog tržišta u Hrvatskoj: od tehnoloških i drugih trendova preko financijske analize, analize stavova ipotreba gledatelja prema lokalnom televizijskom sadržaju do kvantitativne i kvalitativne analize sadržaja općih, lokalnih i regionalnih TV postaja. Sa završnim preporukama i smjernicama za daljnji rad Vijeća za elektroničke medije.

Nova TV ispred svih

Od 2006., kad je krenula analiza, do 2012. kad je završena, dogodio se veliki obrat kod nacionalnih TV postaja. Nova TV s posljednje pozicije skočila je na prvu pretekavši tako svog direktnog konkurenta RTL, kojemu je u šest godina osjetno pala gledanost te HTV1 i HTV2 koje također bilježe pad. U konkurenciji 'velikih četiri', RTL2, Doma TV, CMC i Sportska TV uzeli su tek manji dio kolača.

Kod lokalnih TV postaja, na vrhu je Jabuka TV, a slijede je NeT, Osječka televizija, Vinkovačka televizija, Televizija Slavonije i Baranje Z1 Televizija.

Zabilježen je velik rast u gledanju alternativnih platformi kod kojih uvjerljivo i nedostižno vodi dječji program Nickleodeon. Slijede ga Fox Life i Fox Crime, National Geogrephic i Universal Chanel. Visoko šesto mjesto zauzima Klasik TV, a slijede ga RTL Plus, TV 1000, CineStar TV i National Geographic Wild.

U Hrvatskoj se gleda sport i Eurosong

Iako je Nova TV preuzela primat po gledanosti, najgledaniji događaji uglavnom su sa HTV-a, ali iz 2006., kada je naša javna TV kuća bila na čelu po gledanosti. Najgledaniji događaj u razdoblju od 2006. do 2012. je nogometna utakmica između Hrvatske i Brazila na SP u Njemačkoj 2006. Slijedi ga rukometna utakmica Hrvatska - Poljska sa SP-a održanog u Hrvatskoj. Prvi nesportski događaj smjestio se na trećem mjestu. Riječ je o finalnoj večeri Eurosonga 2006., kada je naše boje branila Severinina 'Štikla'. Na četvrtom mjestu je 'mali Eurosong' – Dora iz iste godine na kojoj je Severina izbacila štiklu u pohodu na Europu. Listu velikih zatvara 'Pasija' prikazana na HTV1.



Fenomen 'Lara'

Najgledanije hrvatske sapunice od 2006. do 2012. su 'Ljubav u zaleđu', 'Larin izbor' i 'Obični ljudi'. Iako 'Ljubav' ima najveću prosječnu gledanost, 946 tisuća gledatelja po epizodi, 'Lara' ima duplo više pa još malo epizoda (240 prema 110) tako da njezine 852 tisuće gledatelja po epizodi zvuče zaista impresivno.

Proboj jednostavne tehnologije i financijska kriza

Od ostalih zanimljivosti analize, istaknimo kako je u posljednjih sedam godina došlo je do velikih promjena u tehnologizaciji televizije. Osim što je analogna TV gotovo potpuno nestala, došlo je do velikog proboja jednostavne tehnologije u proces stvaranja sadržaja. Posebice je to vidljivo u informativnom programu, budući da jednostavna tehnologija omogućuje manje i pokretnije ekipe te lakši prijenos i objavu materijala. S druge strane, u sportu te dokumentarnom i igranom filmu raste količina opreme, a s njom i cijene proizvoda.

Za razliku od EU, gdje usprkos krizi, TV biznis ne tone, hrvatsku krizu prati i osjetan pad TV tržišta (u posljednjih nekoliko godina on iznosi 9,5 posto) koji će se oporavljati usporedo s hrvatskim BDP-om. Za razliku od tržišta, zabilježen je porast gledanost. Po pitanju PAY-TV tržišta, ono će u sljedećih pet godina nastaviti rasti do 60 posto tržišta, što će ga po vrijednosti izjednačiti s marketinškim tržištem.



'Laru' su u prosjeku gledale 852 tisuće gledatelja

I dalje primat televiziji; internet u naletu

Televizija je još uvijek glavni izvor informiranja, pokazale su ankete, no Internet je sve više ugrožava, posebice među mlađim konzumentima. Televiziji se i dalje najviše vjeruje, dok je Internet najbrži izvor informacija.

Zgodna stvar je da su gledateljima vrlo važne informacije iz lokalnog područja koje sa 69 posto tek malo zaostaju za informacijama iz Hrvatske (72 posto), dok su uvjerljivo ispred Europe i svijeta (45 posto).

Kad smo kod lokalnih informacija, konzumenti najviše vjeruju lokalnim radiopostajama, potom lokalnim televizijskim postajama, općim TV postajama i dalje. Internet kod 'lokalaca' stoji prilično loše. Za općim i lokalnim internetskim medijima u potrazi za lokalnim informacijama poseže gotovo pa najrjeđe. Jedan od problema je činjenica da nedostaje lokalno usmjerenih i profiliranih stranica i portala.