Nema sumnje u to da mnogi klinci koji odrastaju na filmovima o Jamesu Bondu i danas sanjaju karijeru tajnog agenta, a mladiće koji su taj san dosanjali desetak godina nakon prve pojave agenta 007 radeći za FBI dopao je vrlo neobičan zadatak. Godinu i pol preslušavali su pjesmu 'Loui, Loui' benda The Kingsmen ne bi li uhvatili njeno skriveno značenje, ali trud im je bio uzaludan
FBI-jeva istraga o razvratnosti možda nije urodila plodom, ali je zbog saveznog pečata neodobravanja i 18-mjesečne istrage pobudila veliko zanimanje tinejdžera pa je tako nehotice odrađen odličan PR za The Kingsmen, gurnuvši pjesmu 'Louie, Louie' u anale povijesti rock'n'rolla i zapečativši joj sudbinu najneshvaćenije pjesme ikad napisane.
Sama pjesma je stari rock'n'roll standard pedesetih i ranih šezdesetih, a koji je mogao odsvirati svatko tko je znao nešto o gitari. Kao što je pjesma 'House of the Rising Sun' cijelo stoljeće kružila prije nego što se skrasila u katalogu benda The Animals, tako je i 'Louie, Louie' postojala puno prije nego što je bend The Kingsmen isporučio 1963. godine njenu najzapaženiju verziju.
Grupa je odlučila snimiti pjesmu u prikladnom vokalnom stilu s opuštenim čeljustima, imitirajući pjevanje pijanca, zbog čega je tekst dosta nerazumljiv. A u ono vrijeme bilo što da je bilo nerazumljivo, smatralo se zakletim neprijateljem države.
Kontrakulturni pokret bio je sila u porastu, što je direktora FBI-ja J. Edgara Hoovera i njegovu ekipu držalo u stalnom stanju pripravnosti. 'Loui, Loui' stigao je i do FBI-ja, a to što nisu mogli razumjeti stihove, po njima nije značilo da revoltirana omladina ne prima neki subverzivan zvučni kod u napjevu.
Hooverov odgovor bio je angažman agenata FBI-ja te su 18 mjeseci neumorno, iznova i iznova, preslušavali pjesmu na različitim brzinama i frekvencijama, ne bi li otkrili nešto nepoznato, ali podlo, upakirano u dosta lošoj snimci.
Iako je agent 007 prošao sito i rešeto, na ovako nešto niti jedan film o Jamesu Bondu nije vas mogao pripremiti.
Zaključak do kojeg je FBI došao nakon istrage, a što je uključivalo i špijuna koji je mladi bend pratio na turneji, taj je da je nepoznato što su zapravo pokušavali reći. No zato su uspjeli osigurati pjesmi da dva uzastopna ljeta bude hit bez presedana.
Zanimljivo je i to da se nitko sve to vrijeme nije potrudio provjeriti postoji li pisani zapis pjesme, jer da jest, pronašao bi ga s potpisom Richarda Berryja, koji ju je napisao još 1957. godine na temelju latino pjesme 'El Loco Cha Cha'. Međutim Berry je prava na pjesmu prodao Flip Records Labelu za 750 dolara kako bi kupio zaručnički prsten.
Nakon toga se probijala kroz savezne države i na kraju stigla do ekipe iz Portlanda, a svoju neshvaćenost možda više duguje pukoj slučajnosti nego kreativnosti i promišljenosti benda. Naime The Kingsmen su imali rezerviran studio samo jedan sat, a u njemu tri bijedna mikrofona na raspolaganju. 'Louie, Louie' snimljena je u jednom pokušaju, sadrži i psovku bubnjara kojem je ispala palica, a pjevač Jack Ely prilično rano ulazi sa stihovima.
'Bilo je to više vikanje nego pjevanje jer sam se trudio nadglasati sve instrumente', rekao je jednom prilikom Ely, a morao se i nagnuti unazad kako bi pjevao u mikrofon koji je visio sa stropa iznad pojačala. Razgovjetnosti sigurno nije pomogao ni ortodontski aparatić iz 1960-ih na njegovim zubima, a čak se ispostavilo da je pjevao u pogrešnu stranu mikrofona. Sve u svemu, snimanje singla koštalo ih je 50 dolara, a ostalo je, kako kažu, povijest.
A što se tiče neshvaćenog stiha koji je FBI godinu i pol pokušavao odgonetnuti, on u Berryjevom originalu glasi:
Three nights and days I sailed the sea
Me think of girl constantly
On the ship, I dream she there
I smell the rose in her hair
Louie, Louie, oh no, me gotta go, yeah, yeah.
Iako bi to moglo zvučati potpuno apsurdno, kaže novinar Tom Taylor iz časopisa Far Out, postao je znatiželjan. Petljao je sa svojim gramofonom i otkrio zanimljivu stvar.
'Puštate li ploču unatrag, na pravoj frekvenciji i broju okretaja, čujete glasno i jasno poruku: Loui, Loui', kaže Taylor.