Newey je bio najtraženiji inženjer na tržištu, a dugo je bio povezan s Ferrarijem, u koji sljedeće godine sjeda Lewis Hamilton. Na kraju je odlučio prihvatiti ponudu Astona Martina, s kojim će službeno početi raditi u siječnju sljedeće godine
Adrian Newey, dugogodišnji glavni inženjer Red Bullove F1 momčadi, odlučio je promijeniti momčad nakon čak 18 godina u austrijskom timu.
Newey je bio najtraženiji inženjer na tržištu, a dugo je bio povezan s Ferrarijem, u koji sljedeće godine sjeda Lewis Hamilton. Na kraju je odlučio prihvatiti ponudu Astona Martina, s kojim će službeno početi raditi u siječnju sljedeće godine.
'Mislim da sam s moje strane bio polaskan brojem timova koji su mi pristupili', objasnio je Newey.
'Razgovarao sam s nekima od tih momčadi, ne sa svima. Na kraju je Aston bio vrlo jasan i prirodan izbor, iz svih razloga koje sam naveo ranije.
A u smislu koji su ti razlozi bili, Newey je naveo potrebu za 'novim izazovom' nakon što je neko vrijeme razmišljao o svojim opcijama.
Novi izazov
'Krajem travnja odlučio sam da moram učiniti nešto drugačije', priznao je 65-godišnjak. 'Proveo sam puno vremena s Mandy, mojom ženom, razgovarajući o tome što je sljedeće. Što da radimo? Idemo i plovimo oko svijeta? Uzeli smo malo vremena. Osjećao sam da sam imao dovoljno sreće da postignem ono čemu sam težio od svoje 10. ili 12 godine., a to je jednostavno biti dizajner – nisam čak ni znao za riječ inženjer – u moto utrkama.
'Mogu iskreno reći, sve ostalo je bio bonus, jer sam to na neki način postigao odmah nakon sveučilišta. Nikada, naravno, nisam očekivao nešto poput onoga u što sam imao sreću biti upleten. Ali morate biti iskreni prema sebi i održavati se svježim, pa sam osjetio da mi treba novi izazov.'
Old school Aston Martin
'Lawrence Stroll i ja se poznajemo s vremena na vrijeme tijekom godina. Kao što sam svima najavio da ću napustiti staru momčad, bio sam vrlo polaskan što sam imao puno pristupa raznih momčadi, ali Lawrenceova strast, predanost i entuzijazam bili su stvarno simpatični, vrlo je uvjerljiv.'
'Stvarnost je da, ako se vratite 20 godina unatrag, ono što sada nazivamo timovima su zapravo bili vlasnici timova, Frank Williams, Ron Dennis, Eddie Jordan itd. U ovoj modernoj eri, Lawrence je zapravo jedinstven po tome što je jedini pravilno aktivan vlasnik tima.'
Newey je bio um iza bolida koji su Maxu Verstappenu donijeli tri uzastopne vozačke titule od 2021. do danas, a Red Bullu dvije konstruktorske. S Red Bullom i Sebastianom Vettelom je bio i arhitekt iza četiri konstruktorske i vozačke titule od 2010. do 2013. Prije toga je dizajnirao šampionske bolide McLarena i Williamsa.