može li to pomoći?

Ovo su mjere kojima novi vlasnici pokušavaju spasiti Formulu 1!

06.04.2018 u 12:16

Bionic
Reading

Liberty Media objavila je niz mjera kojima će od 2021. godine pokušati spasiti budućnost Formule 1 i učiniti natjecanje zanimljivijim nego što je bilo posljednjih sezona...

Mercedesova nemilosrdna dominacija, financijskih problemi mnogih momčadi te nemogućnost pretjecanja ono je na što su naišli novi vlasnici Formule 1 nakon što su od Bernieja Ecclestonea otkupili komercijalna prava na elitno automobilističko natjecanje.

  • +17
Formula 1, VN Australije Izvor: Pixsell / Autor: James Moy/Press Association/PIXSELL

Prema prvim dojmovima sa staze čine se da se ni ove sezone neće puno toga promijeniti pa Liberty Media polako priprema teren za 2021. godinu, za koju će biti potpisan novi sporazum s F1 momčadima i FIA-om i određen smjer u kojem će sport dalje krenuti.

Ovog petka uoči utrke u Bahreinu objavili su Amerikanci glavne točke svojih prijedloga kako poboljšati Formulu 1, a među njima je i ograničenje budžeta momčadi, kako bi se izjednačile one bogate s ostalima, što bi učinilo natjecanje zanimljivijim.

Što se motora tiče, njih žele učiniti jeftinijim, glasnijim, snažnijim i pouzdanijim, no ostat će hibridni kao što su i bili posljednjih pet sezona te relevantni za razvoj cestovnih automobila te bi kao takvi trebali privući proizvođače koji nisu dio Formule 1, poput Audija ili Porschea.

Liberty Media želi promijeniti i podjelu novaca među momčadima, jer su neki poput Ferrarija dobivali na temelju svojeg povijesnog značaja znatno više milijuna dolara nego što su ih zaslužili rezultatima, ali ostavljaju se ipak otvorena vrata za takve sporazume koji će odobrovoljiti velike ekipe.

Što se tiče sportskih i tehničkih pravila, želja je da pretjecanja budu lakša i u tom smjeru će ići kreiranje novih bolida, a Amerikanci bi voljeli i da dijelovi koji nisu bitni gledateljima budu standardizirani, čime bi se dodatno smanjili troškovi. Aerodinamika, ovjes i pogonske jedinice bi po tom prijedlogu ostale različite, ali kad su motori u pitanju, momčadi koje ih prodaju imale bi obavezu isporučiti jednako kvalitetne kao što ih i same koriste, što nije bio slučaj s Mercedesom u bolidima Force Indije i Williamsa, a slično posluje i Ferrari s Haasom i Sauberom.

Upravo Mercedes i Ferrari vrlo će vjerojatno pružiti otpor ovim prijedlozima i ponovo prijetiti izlaskom iz Formule 1 pa će se neke stvari, poput pitanja ograničenja budžeta i standardiziranja dijelova bolida morati ublažiti prije nego što bude postignut konačni sporazum...