AKO NISTE ZNALI...

AdBlock Plus vas štiti od oglasa, no ne od svih

05.02.2015 u 07:06

Bionic
Reading

Još od 2011. vrlo popularni dodatak za internetske preglednike AdBlock Plus određenim reklamama na internetu omogućava prikaz nakon instalacije i bez upita korisnika. U ovom trenutku, dodatak dopušta oglase uz tristotinjak odredišta/subjekata, što je relativno malen broj s obzirom na broj onih koji su takvu mogućnost i poželjeli za sebe (1.500, prema pisanju adrese ArsTechnica)

AdBlock Plus je prilično transparentan kada je riječ o listama koje dopuštaju prikaz reklama pa je jasno da oni koji žele da mu se oglasi ne blokiraju moraju zadovoljiti određene kriterije. Reklame moraju biti vezane uz adresu na kojoj se prikazuju, ne smiju izobličiti stranicu ili ometati čitanje sadržaja.

Usprkos tome, medijima je nedavno odjeknula priča Financial Timesa u kojoj se otkriva da Google, Microsoft, Amazon i Taboola imaju posebne (plaćene) dogovore s AdBlockom. Sve kompanije su već spomenute u listama AdBlock Plus dodatka, no prvi put se otkrilo kako su posrijedi plaćeni dogovori te da kompanije zapravo računaju na određeni gubitak od prikaza oglasa. To posebno vrijedi za oglašivačkog diva iz Mountain Viewa, Google, kojem su prihodi od oglašavanja od ključne važnosti.

Korisnici AdBlock Plusa mogu bez problema onemogućiti liste koje ipak dopuštaju prikaz određenog sadržaja reklama, no ta opcija je po instalaciji ipak aktivna. Za stranicu ArsTechnica komunikacijski stručnjak AdBlock Plusa, Ben Williams otkriva kako su u kompaniji zapravo iznenađeni time što su potrošači iznenađeni postojanjem nečeg takvog.