Od 8. do 12. svibnja, luksuzni hoteli Kempinski Adriatic u Umagu i Kempinski Palace u Portorožu, Istri, ugostili su preko 400 sudionika iz različitih sektora internetskog poslovanja, digitalne trgovine, financija, internetskih prava i digitalnog marketinga koji su došli na treći po redu Adria Summit. Više od 80 predavača iz cijelog svijeta podijelilo je svoje znanje i iskustvo, stvarajući plodno tlo za razmjenu ideja i povezivanje poslovnih subjekata
Glavni cilj konferencije bio je osnaživanje kompanija u regiji i stvaranje putova za poslovanje u SAD-u, s posebnim fokusom na San Francisco kao epicentru internetske industrije.
'Mi smo neandertalci koji lete mlažnjacima': Varga na Adria Summitu
Miroslav Varga, veteran marketinške tehnologije i Google certificirani trener, održao je zapaženo predavanje na Adria Summitu pod naslovom 'Mi smo neandertalci koji lete džet avionima'. Varga, diplomirani inženjer strojarstva i lider u martech industriji, svoju prezentaciju započeo je pričom o ljudima i civilizaciji, ističući nezaustavljivi razvoj tehnologije.
Naglasio je kako tehnologija, koju smo mi izmislili, mijenja nas same. Kao primjer, naveo je utjecaj konveksnog ogledala na umjetnost u XIII. stoljeću i pametnih telefona na naše živote u XXI. stoljeću. Međutim, unatoč svim tehnološkim promjenama, Varga tvrdi da se mi kao ljudi nismo suštinski promijenili.
Prema Vargi, nismo isključivo racionalna bića - priča je mnogo bitnija od objekta koji kupujemo. 'Ako imate dobru priču, zaradit ćete mnogo novca', zaključio je Varga.
KEKS Pay širi svoje tržište: Uskoro dostupna u cijeloj regiji
Na Adria Summitu, Boris Blažević, intrapreneur za KEKS Pay u Erste Banci Hrvatska, bio je panelist na diskusiji 'Swift & Seamless: Mastering the Art of Quick & Convenient Checkouts'. Blažević je istaknuo da je KEKS Pay najuspješnija payment aplikacija u Hrvatskoj i da će uskoro biti dostupna i u Srbiji, kao i drugim zemljama.
'Mi ne kažemo kao banka 'Molim vas uplatite...', mi kažemo 'Pošalji lovu frendu'. Ovo je veoma privlačno mladima', rekao je Blažević. Dodao je da se trenutno dnevno preko KEKS Pay-a prebaci 1,5 milijuna eura bez naknade.
Blažević je najavio sljedeću fazu aplikacije, KEKS Plus, koja će imati dodatne aktivnosti, s nadom da će 10 posto korisnika prijeći na ovu verziju. Cilj je da KEKS Pay uskoro uđe na bosansko, srpsko i cijelo balkansko tržište, s glavnom prednošću aplikacije u 'peer to peer' transakcijama.
Adria poslovna komora: Podrška razvoju i kulturnom povezivanju regije
Jedan od najvažnijih trenutaka Adria Summita bila je najava formiranja Adria Poslovne Komore, inicijative koja ima za cilj podršku ekonomskom razvoju i kulturnom povezivanju regije. Ovu inicijativu podržali su Marko Čadež, predsjednik Privredne komore Srbije, Stefan Lazarević, predsjednik Američke privredne komore u Srbiji, kao i predstavnici poslovne zajednice iz San Francisca.
Na otvaranju, Stefan Lazarević je istaknuo potencijal regije da postane "europska Kalifornija", potičući inovacije i poduzetništvo: 'Ova regija ima mnogo karakteristika koje mogu pomoći da se pozicionira kao inovativna i poduzetna te koje nas na neki način identificiraju kao Kaliforniju u okviru Europe.'
Zoran Torbica, jedan od organizatora konferencije, istaknuo je važnost Adria Poslovne Komore kao temelja nade i prilike za poslovne subjekte i studente: 'U srcu naše vizije leži Adria Poslovna Komora - temelj nade i prilika kako za poslovne subjekte tako i za studente. Zamislili smo prostor koji ne samo da potiče ekonomsku razmjenu, već i slavi bogato kulturno naslijeđe Adria regije. Posvećeni smo osnaživanju sljedeće generacije lidera kroz obrazovanje. Pružanjem stipendija, praksi i mentorskih programa, težimo smanjiti jaz između Adria regije i svjetski priznatih sveučilišta u zaljevu San Francisca.'
Torbica je istaknuo da sama vizija nije dovoljna te je predstavio projekt nekretnina kao konkretan pokazatelj posvećenosti održivosti i samoodrživosti: 'Kupovinom zgrade i korištenjem prihoda od zakupa za financiranje naših aktivnosti, osiguravamo da Adria Poslovna Komora ostane neovisna i otporna, sposobna da izdrži bilo koju oluju.'
Ovaj ambiciozni projekt ima za cilj osigurati dugoročnu stabilnost i autonomiju Adria Poslovne Komore, omogućavajući joj da kontinuirano podržava poslovnu zajednicu i pridonosi razvoju regije.
Adria Summit zaista povezuje ljude
Jedan od zanimljivih trenutaka na ovogodišnjem Adria Summitu bio je ponovni nastup Gorana Tintora i Marijane Agić-Molnar. Prošle godine su predstavljali kompaniju DATA DO, dok su ove godine sudjelovali kao dio tima Direct Media United Solutions.
'Tijekom prošle godine na Adria Summitu smo stupili u kontakt s osobama koje se bave spajanjem tvrtki. Pristupili su nam, prepoznali su potencijal naše suradnje s Direct Medijom i vidjeli kako se možemo uklopiti u njihov sustav', rekao je Tintor. 'Povezali su nas s Direct Medijom i tada je došlo do akvizicije našeg tima. Sada to odlično funkcionira i izuzetno smo zadovoljni.'
Premijera modne revije Jelene Đukanović na Adria Summitu
Osim edukativnih sadržaja, sudionici Adria Summita uživali su u raznovrsnim aktivnostima poput golf turnira, tečaja golfa, joge na plaži i agroturizma. Svake večeri su se održavale zabave, a 9. svibnja je bila organizirana gala večera u Kempinski Palaceu u Portorožu.
Poseban događaj koji je dodatno obogatio iskustvo sudionika bio je premijerni prikaz modne revije 'Inner Voice' dizajnerice Jelene Đukanović. Regionalni top modeli nosili su modele iz njezine najnovije kolekcije, što je donijelo dodatni sjaj i privuklo veliku pažnju. Reviji je prisustvovao i Ashok Murty, poznati stilist, što je dodatno naglasilo značaj i prestiž događaja.