KONAČNO

Alfin prvi SUV uopće nije SUV

17.11.2016 u 12:23

Bionic
Reading

Talijanski proizvođač predstavio je Stelvio, automobil koji je više crossover nego SUV, a prije svega ima sportske gene te želju da otme kupce Porscheu, BMW-u i Mercedesu

Nakon dugih trinaest godina porođajnih muka Alfa Romeo je na salonu automobila u Los Angelesu konačno predstavio svoj prvi SUV. Osim što nije riječ o SUV-u, nego o crossoveru, odnosno usudili bismo se reći - sportskoj verziji Giulije za svaki dan s više mjesta i pogonom na sve kotače. SUV-ovi bar dijelom koketiraju s terencima odstojanjem od tla i nekim ‘možete-po-blatu-s-ovim-automobilom’ imidžem, ali Stelvio ne.

Pa, samo ime mu je dano po prijevoju Stelvio u Alpama, cesti koju je Top Gear proglasio najboljom vozačkom cestom na svijetu, a kad se pogleda bočna silueta, jasno je da pri konfiguriranju automobila inženjeri nisu razmišljali o blatu, već o zavojima.


Što je možda i pametno jer s automobilima skupljim od 100.000 eura ionako rijetko tko ide na pecanje. Stelvio je zasad predstavljen samo u najsnažnijoj izvedbi Quadrifoglio s 510 konja snažnim BiTurbo 2,9-litrenim benzinskim motorom koji mu omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo četiri sekunde. Konji se prenose samo na stražnje kotače putem pametnog sustava Q4 te nema potrebe za uključivanjem prednje osovine kad se na nju može prebaciti i do pola snage.


Tu je i torque vectoring odnosno raspodjela snage između pojedinačnih kotača. Zasad nije poznato kakvo će biti stanje s dizelima, jedino se zna da će u ponudi biti i dvolitreni turbobenzinac s 280 konja i 400 Nm okretnog momenta. Alfa Romeo Stelvio dolazi na hrvatsko tržište u travnju iduće godine po zasad nepoznatoj cijeni.