Aplikacija za 'besplatno trgovanje' dionicama postala je pravim hitom u SAD-u, a nova runda financiranja podigla joj je vrijednost na preko sedam milijardi dolara
Mobilna aplikacija posvećena trgovini dionicama bez plaćanja naknada početkom tjedna objavila je novu rundu financiranja u iznosu od 323 milijuna dolara, podigavši vrijednost startupa na vrtoglavih 7,6 milijardi dolara. Prije ove runde financiranja, odnosno u svibnju prošle godine, Robinhood je vrijedio 5,6 milijardi dolara.
O čemu se radi?
Iza projekta Robinhood stoje milenijalci Baiju Bhatt i Vlad Tenev koji su koncept tržišta kapitala odlučili predstaviti svojoj generaciji. Glavni 'keč' kojim su privlačili klijente je trgovina bez naknada. Premda ideja funkcionira na papiru, samo iskustvo korištenja aplikacije nije se pokazalo toliko blistavim.
Unatoč tome, kompanija nastavlja rasti te je početkom godine potiho počela s ekspanzijom u Englesku, otvorivši prvi tamošnji ured. Velika runda investiranja koja je potvrdila reportažu objavljenu u svibnju zbilja potvrđuje glasine da startup trenutno osigurava sve veći kapital. Investiciju, podsjetimo, predvodi DST, a pomažu Ribbit Capital, NEA, Sequoia i Thrive Capital.
Nastavak financiranja
Štoviše, kompanija ne planira stati, već planira podignuti još jednu rundu financiranja koja bi vrijednost Robinhooda podigla iznad deset milijardi dolara. Kako god okrenuli, Robinhood privlači sve veći broj korisnika. Krajem 2018. imao ih je oko šest milijuna, a rapidni porast broja korisnika rezultirao je i nastankom novih izazova.
Kompanija je krajem 2018. morala odgoditi otvaranje svojeg štednog i čekovnog računa dan nakon službene objave. Robinhood, naime, nije uopće kontaktirao s nadležnima kako bi osigurao te račune, no velik broj izvora tvrdi da se radilo o namjernom potezu.
MOBILNA ERA
Ove su mobilne aplikacije zaludile milenijalce diljem svijeta
Put do slave
Poanta je da Robinhood svom silom nastoji uvjeriti korisnike da im neće naplatiti uslugu trgovine dionicama. U početku su, kao što smo naveli, imali samo mobilnu aplikaciju koja cilja isključivo milenijalce, a u studenom 2017. pokrenuli su stranicu koja je, prema njima, 'najbolja na internetu' po pitanju obrazovanja novih investitora.
Štoviše, kompanija već neko vrijeme nastoji opravdati dodatna investiranja uvođenjem novih usluga poput kliringa i usluge za financijske vijesti Robinhood Snacks.
Razlozi za oprez
Robinhoodova jednostavnost ono je što cijeli koncept aplikacije i web stranice čini privlačnim i mladima, a manjak naplaćivanja naknade za trgovinu privlači one koji žele što više uštedjeti. Problem je, doduše, to što su ponude dionica na stranici i u aplikaciji relativno tanke na polju istraživanja i analize.
Također postoji velik broj pitanja vezanih uz kvalitetu same trgovine. Možda je, na kraju krajeva, dobro to što Robinhood još ne možemo koristiti u Hrvatskoj - do trenutka kada dođe do nas svi ovi problemi možda će se ispraviti.