Iako je šef Applea Tim Cook u više navrata nagovještavao kako će Apple iduću priliku za rast potražiti na području televizije, projekt u sklopu kojeg razvija ručni sat mogao bi biti daleko isplativiji
Globalna industrija satova tijekom ove bi godine mogla ostvariti prodaju vredniju od 60 milijardi dolara (oko 355 milijardi kuna). Manje nego televizori, ali uz veću zaradu. Naime, marža na satove je oko četiri puta veća nego na TV uređaje.
Prema Bloombergovom analitičaru Anandu Srinivasanu, Apple će ulaskom na to tržište temeljito omastiti brkove i kompenzirati pad prodaje drugih uređaja, poput iPhonea i iPoda. 'To bi mogla biti prilika vrijedna šest milijardi dolara', smatra on, 'naročito ako kreiraju nešto potpuno novo, kao što su napravili s iPodom, nešto što potrošači nisu ni znali da trebaju.'
Televizori će prodajom prikupiti 199 milijardi dolara (oko 700 milijardi kuna). Bloomberg procjenjuje kako bi udio od deset posto na svakom tržištu značio bi zaradu od 3,6 milijardi dolara (oko 21,2 milijardi kuna) na satovima, dvostruko više nego na televizorima (1,79 milijardi dolara, odnosno oko 10,5 milijardi kuna).
Uređaj nalik ručnom satu mogao bi obavljati bar neke zadaće koje su trenutno u domeni iPhonea i iPada, poput telefonskih poziva, ispis broja, provjere zemljopisnih koordinata te brojanja koraka i niz drugih funkcija vezanih uz nadzor zdravstvenog stanja.
iWatch bi se na tržištu mogao pojaviti već tijekom ove godine. Apple je dosad predao bar 79 patenata koji uključuju riječ 'ručni', među kojima je i uređaj sa savitljivim zaslonom, pokretan kinetičkom energijom. Možemo očekivati da će Apple prilagoditi i svoj operativni sustav iOS za prikaz na uređaju koji se nosi na zapešću.
Prijašnji slični pokušaji završili su uglavnom neslavno. Microsoft je, recimo, od 2003. radio na proizvodima koji bi prikazivali obavijesti o prometu, sportu i vremenu. Do 2008. godine su odustali.
Appleov položaj danas bitno je drukčiji i povoljniji. Širenje pametnih telefona i tableta potiče korištenje aplikacija u svakodnevnom životu, a potrošači su spremniji isprobati uređaje koji olakšavaju pristup podacima.
Pebble Technology, start-up projekt koji priprema satove koji će raditi na Androidu i iOS-u, uspio je prikupiti više od deset milijuna dolara (gotovo 60 milijuna kuna) na Kickstarteru, a sličnim se projektima bave Martian Watches i Meta Watch.
No, vjerojatno će većina očiju biti uprta u Apple, koji će time otvoriti još jednu crtu bojišnice prema Googleu, ovoga puta na području nosivog računalstva. Div iz Mountain Viewa već zagrijava javnost za Google Glass, naočala kojima ćemo upravljati glasom te ih tako koristiti za snimanje, pretraživanje interneta, snalaženje u nepoznatim gradovima...
Jabučari su već pokazali kako mogu i znaju redefinirati postojeća tržišta, kao i stvoriti posve nova. Slično kao i tržištu mobitela prije pojave iPhonea, tržištu satova trenutno jako dobro ide, ali ne zahvaljujući inovacijama.
Uz jak brand i vlastite trgovine, u prednosti su zato što mogu diktirati cijene ključnih komponenti, pa u nekim slučajevima i ograditi tržište kako bi na neko vrijeme onemogućili pristup konkurenciji.
Tome valja pridodati armiju vjernih sljedbenika, širok spektar raznovrsnih kompatibilnih proizvoda i usluga te zatvoren, tijesno integriran i pomno nadziran softverski eko-sustav.
Ipak, kreiranje proizvoda koji će biti privlačan milijunima još jednom će testirati vještinu i znanje Jonathana Ivea i njegove dizajnerske družine. Ako se, naravno, ne pokaže kako je riječ tek o glasinama plasiranim kako bi se skrenula pozornost s onog što priprema konkurencija, prvenstveno Samsung.