BUDUĆNOST JE STIGLA

Audijev fenomenalni A7 h-tron troši 1 kg vodika na 100 km

20.11.2014 u 14:07

Bionic
Reading

Klasični električni automobili s baterijama, ruku na srce, najčešće nisu ništa ekološki pogodniji od benzinaca ili dizelaša. Struja za njihovo napajanje mora doći iz nekog izvora, a samo je u rijetkim situacijama to solarna ili vjetroelektrana

Ovdje nastupa budućnost. Električni automobili koji umjesto baterija koriste vodik.

Naravno, riječ je o gorivim ćelijama, njih 300 koje se nalaze pod poklopcem motora te kemijskom reakcijom razdvaja molekule vodika na protone i elektrone.

Svega kilogram vodika potrebno je da A7 Sportback h-tron prevali više od stotinu kilometara, a pritom je jedina emisija iz ispušnih cijevi - vodena para. Spremnik od ugljičnih vlakana prihvaća tek pet kilograma vodika, no to je dovoljno za više od 500 km, a tu je i hibridni plug-in sustav s baterijom kapaciteta 8.8 kWh koji regenerativnim kočenjem skladišti energiju ili ga se putem 220-voltne utičnice može napuniti za još 50-ak km autonomije.

Točenje vodika pod pritiskom od, nimalo užasavajućih, 700 bara, što je ekvivalentno pritisku koji biste osjetili da možete zaroniti na 7.042 metra, traje svega tri minute.

Dva elektromotora ukupne snage 231 KS, po jedan na svakoj osovini nude pogon na sva četiri kotača pa je A7 h-tron sposoban ubrzati s mjesta do 100 km/h za zadovoljavajućih 7,9 sekundi i postići 180 km/h.

Najbolja stvar? Ovo nije koncept. Ovo je gotov automobil koji su Nijemci spremni ponuditi tržištu čim ono bude spremno. Čitaj: čim postaje za točenje vodika budu češće pojava od Halleyjevog kometa.

Naftaši, što se čeka?