NOVI HRVATSKI DIGITALNI ČASOPIS

Besplatni auto magazin za iPad cilja na regiju

15.09.2012 u 08:00

Bionic
Reading

Jedna od poznatijih i popularnijih domaćih web-stranica posvećena automobilima dobila je proširenje u vidu izdanja za iPad. Ekipi koja je pokrenula projekt ambicija ne manjka

Nedavno je pokrenut još jedan medijski projekt namijenjen vlasnicima Appleovog tableta. Šesta brzina besplatni je mjesečnik za iPad koji će - kazao je Goran Vuzem, koji stoji iza projekta - u potpunosti iskoristiti svu interaktivnost tog prijenosnika te čitateljima pružiti bogato multimedijalno iskustvo.

U prvom broju tako možete pročitati kako će zbog rasta cijena goriva mali automobili postati novi prodajni hit, naročito u velikim europskim gradovima, test službenih automobilskih aplikacija, recenzije automobila i još puno toga. Ako vas zanima, preuzmite ga ovdje

Iako se 'proizvodi' u Hrvatskoj, magazin je namijenjen čitateljima iz jugoistočne Europe, kojima će u svakom broju donositi informacije, cijene i podatke o automobilskoj industriji i tržištima u zemljama regije.

'Zašto magazin za iPad?', pitali smo Vuzema.

Zbog toga što smatram kako su tableti ono što će omogućiti lako transformaciju i opstanak glossy magazinima.

iPad je najmasovniji, a ja ga koristim otkako je izašao na tržište pa sam vidio kako su ga prigrlili strani izdavači te uvidio da na području jugoistočne Europe taj segment još nije pokriven.


Predviđam razvoj krajem ove i tijekom iduće godine. Mišljenja sam kako će taj trend postati još popularniji masovnijom prodajom donekle standardiziranih (rezolucija ekrana) Android tableta, od kojih velika očekivanja imam od Nexusa 7.


Osim toga, iščekujemo i mini iPad.

Koliko ljudi sudjeluje u projektu? Koliko je vremena trebalo za pripremu i realizaciju prvog broja? Koliko je to koštalo?

Projekt se radi u suradnji sa specijaliziranom emisijom Autoservis koja se emitira na nekoliko lokalnih televizija u Hrvatskoj, među ostalim i na Z1, što nam omogućava da imamo originalne autorske video materijale te time stavljamo naglasak na multimedijalni aspekt magazina. Urednica emisije je Majda Lojo Pavlović.

Osim nje, na izradi magazina rade fotograf, grafički urednik, tri autora tekstova, jedan programer i moja malenkost kao osoba koja sve to koordinira.


O izradi magazina razmišljao sam još od sredine prošle godine, no nisam bio dovoljno tehnički potkovan za to. Nakon što sam okupio ekipu, krenuli smo s prvim draftovima u ožujku, aplikaciju smo dovršili krajem srpnja, no imala je bug zbog kojeg ju je Apple odbio, pa smo određeno vrijeme proveli ispravljajući bug te smo stoga izašli sa nekih 40 dana zakašnjenja od vremena dovršetka magazina.

Trebalo je sve popraviti pa potom ponovno proći Appleov proces provjere.

Što se tiče investicije/troškova, reći ću samo da je trošak manji nego trošak izdavanja tiskanog magazina.

Postoji li dovoljan broj korisnika da se takav projekt isplati?

Siguran sam da postoji prostor za monetizaciju, odnosno poslovanje u plusu. Dobio sam neke insajderske informacije od ljudi u IT branši te u telekom operaterima o broju iPad uređaja u Hrvatskoj i regiji, tako da mislim da za besplatne magazine postoji prostor.

Do ozbiljne monetizacije će, prema mom mišljenju, proći najmanje godinu do dvije.

Koliko čitatelja očekujete u Hrvatskoj, a koliko u regiji?

U Hrvatskoj očekujem oko 3.000 čitatelja već u prvom broju (prema sadašnjim brojkama downloada na dobrom smo putu da to i ostvarimo) te dvostruko toliko u roku od šest mjeseci.

Očekujem da će omjer broja preuzetih aplikacija biti 1:1 (Hrvatska - regija), u idućih godinu dana.

Kako se planirate širiti u regiju?

Budući da nismo ograničeni nikakvim distributivnim kanalima (kao, na primjer, hrvatske tiskovine, koje odnedavno nemaju distributivni kanal u Srbiji), mi se na regiju ne moramo širiti.

Mi smo u regiji već prisutni. Međutim, kako bismo zadovoljili svoje čitatelje, snažnije ćemo pokrivati zemlje regije informacijama, cjenama automobila te općenito praćenjem sektora automobila u zemljama regije.


Zanimaju nas sve zemlje u kojima korisnici mogu čitati magazin bez jezičnih barijera, dakle sve zemlje bivše Jugoslavije, a najviše Srbija zato jer je najveća te Slovenija, zbog visoke kupovne moći čitatelja (u odnosu na ostale zemlje bivše Jugoslavije).

Već je bilo pokušaja sa sličnim projektima, koji nisu uspjeli zaživjeti. Zašto mislite da će sa Šestom brzinom biti drukčije?

Zato jer su ljudi uključeni u projekt profesionalci koji imaju cilj te stoga jer ne mislimo stati samo na iPadu, već se planiramo širiti i na ostale uređaje unutar iOS ekosistema te na Android tablete.

214569 ,213230,213227,212999