SIGURNOSNE MJERE

Bidenova administracija želi zabraniti kinesku i rusku tehnologiju za pametna vozila

24.09.2024 u 09:06

Bionic
Reading

Američko Ministarstvo trgovine priopćilo je da hardverske i softverske komponente u automobilima mogu omogućiti protivnicima prikupljanje podataka o Amerikancima i manipuliranje vozilima

SAD planira zabraniti korištenje kineskog i ruskog softvera i hardvera u povezanim automobilima, navodeći zabrinutost da bi strani protivnici komponente mogli koristiti za prikupljanje podataka o Amerikancima i hakiranje vozila.

Predloženi propisi, o kojima je prvi izvijestio Reuters u ponedjeljak, zabranili bi uvoz ili korištenje softvera iz navedenih zemalja počevši od vozila iz 2027., dok bi slična ograničenja hardvera za povezana vozila započela s modelima iz 2030. godine.

Posljednjih godina automobili su postali sve više ovisni o ugrađenim računalima i puni značajki koje zahtijevaju internetsku vezu, što ih čini noćnom morom privatnosti i sigurnosti, piše Gizmodo.

Predložena pravila Ministarstva trgovine posebno zabranjuju uvoz ili prodaju sustava za autonomnu vožnju i sustava povezivanja vozila koji automobilima omogućuju povezivanje s internetom ili drugim mrežama putem Wi-Fi-ja, Bluetootha, mobilnih sustava ili satelita.

'Određeni hardver i softver u povezanim vozilima omogućuju hvatanje informacija o zemljopisnim područjima ili kritičnoj infrastrukturi i predstavljaju priliku zlonamjernim akterima da ometaju rad infrastrukture ili samih vozila', stoji u priopćenju Bijele kuće. 'Ministarstvo trgovine utvrdilo je da određene tehnologije koje se koriste u povezanim vozilima iz Narodne Republike Kine i Rusije predstavljaju posebno akutne prijetnje. Te bi zemlje mogle bi koristiti kritične tehnologije unutar naših opskrbnih lanaca za nadzor i sabotažu kako bi potkopale nacionalnu sigurnost.'

Teško ispuniv zadatak?

Alliance for Automotive Innovation, industrijska skupina koja predstavlja proizvođače automobila, rekla je da povezani automobili u Americi sadrže 'vrlo malo tehnologije' iz Kine, no neki proizvođači automobila teško će ispuniti predloženi rok Ministarstva trgovine za postupno ukidanje tih komponenti.

'Ne možete jednostavno pritisnuti prekidač i preko noći promijeniti najsloženiji lanac opskrbe na svijetu', rekao je John Bozzella, izvršni direktor saveza, u izjavi, dodajući 'Vrijeme uključeno u predloženo pravilo omogućit će nekim proizvođačima automobila da naprave potreban je prijevod, ali može biti prekratak za druge.'

Pritisak se povećava

Ovo je druga velika trgovinska regulativa u proteklih nekoliko mjeseci koju je Bijela kuća objavila s ciljem obuzdavanja kineskog utjecaja na američko tržište automobila. U svibnju je Bidenova administracijana objavila da podiže carinsku stopuelektrična vozila uvezenih iz Kine s 25 posto na 100 posto te da je povećala carine na baterije i komponente baterija koje se koriste u električnim vozilima sa 7,5 posto na 25 posto.

Kineske automobilske tvrtke sve više prijete američkoj dominaciji u industriji. Prošle godine, globalna prodaja kineskih proizvođača automobila prvi je put premašila prodaju američkih proizvođača za razliku od 13,4 milijuna prodanih u odnosu na 11,9 milijuna prodanih, prema analizi istraživačke tvrtke Jato Dynamics.