Microsoftova tražilica povećala je svoj udio na američkom i globalnom tržištu, no troškovi su ogromni, a rezultati mršavi
Microsoft upumpava milijune dolara u projekt kojim pokušava postati ozbiljnim igračem na tržištu tražilica, kojim već godinama dominira Google.
Rezultata ima, ali dolaze tako sporo i po toliko visokoj cijeni da se skeptici pitaju vrijedi li tolikog truda, piše InformationWeek
Po podacima tvrtke comScore, Bingov udio na američkom tržištu porastao je od prošlogodišnjeg srpnja za manje od dva posto, sa 12,7 na 14,1 posto.
U istom razdoblju Google je povećao svoj udio za 4,6 posto, tako da sad drži 65,5 posto.
Na međunarodnom tržištu situacija je još lošija. Od ionako minijaturnog udjela od 3,25 posto, koliko je imao u rujnu 2010. godine, Bing je dogmizao na 3,76 posto u srpnju ove, kažu podaci tvrtke Net Applications.
Google je u tom razdoblju ostao na otprilike istoj razini - drži 83 posto svjetskog tržišta.
Microsoft je uspio povećati promet zahvaljujući savezništvu s Yahooom, koji preusmjerava upite sa svojih siteova na Bing. No udio nekad moćnog titana ubrzano opada - sa 18,9 posto na američkom tržištu u srpnju lani na 15,9 posto ove godine.
Da stvar bude gora, pretrage na Yahoou daju manje prihoda od oglašavanja, odnosno prihoda po pretrazi, nego što je to bio slučaj dok je Yahoo poslovao bez diva iz Redmonda. U obje tvrtke za to krive probleme vezane uz integraciju Yahooa s Microsoftovom pretraživačkom platformom adCenter.
Bing je prilično skup pothvat. Prihodi Microsoftovog odjela online usluga, koji pokriva poslovanje tražilica, porasli su 15 posto, na 2,53 milijarde dolara, u zadnjoj fiskalnoj godini. No istovremeno su gubici porasli sa 2,34 na 2,56 milijardi dolara.
Neki ulagači smatraju da bi zbog loših rezultata Steve Ballmer trebao napustiti mjesto izvršnog direktora Microsofta.
Ballmerovi pobornici pak kažu da je pod njegovim vodstvom Microsoft uspio sklopiti potencijalno lukrativne dogovore s više partnera, među kojima je i najveća kineska tražilica Badu. Osim toga, uz Yahoo, rezultati pretrage na Bingu sad uključuju i podatke s Facebooka.
A uspije li Bing zadržati dosadašnju stopu rasta, mogao bi doći nadomak tržišnog udjela od 20 posto u iduće tri godine. S obzirom da su već uložili novac potreban za izgradnju poslovanja, porast prometa mogao bi dovesti i do profitabilnosti.
Hoće li se to dogoditi dovoljno brzo za nestrpljive ulagače? Vidjet ćemo.