DOSTA JE CRNILA

Budućnost medija online? Pozitivne priče!

26.08.2013 u 08:59

Bionic
Reading

Recept za privlačenje čitatelja online se mijenja zbog sve većeg utjecaja društvenih mreža. Ljudima je dosta crnila - poželjeli su se dobrih, pozitivnih priča

Najčitaniji članak na BuzzFeedu nema fotografije razgolićenih i osramoćenih poznatih i slavnih osoba, niti bilo koga napada.

Vjerojatno ste ga vidjeli i vi - sadrži seriju fotografija naslovljenu 21 pictures that will restore your faith in humanity. Privukao je gotovo 14 milijuna posjeta dosad.

Slično je i sa sajtom Upworthy, gdje je priča o tinejdžeru pjevaču koji je smrtno obolio od raka privukla 15 milijuna pregleda i prikupila više od 300 tisuća dolara (oko 1,8 milijuna kuna) za istraživanje raka.

Recept za privlačenje čitatelja na internetu se mijenja, piše Times. Uspjeh sajtova poput BuzzFeeda i Upworthyja govori kako su se ljudi poželjeli dobrih, pozitivnih priča online.

Tome su, kažu, pridonijele društvene mreže, na kojima ljudi pokušavaju stvoriti pozitivnu sliku o sebi tako što dijele nadahnjujuće priče. Kako Facebook i Twitter postaju osnovni izvor informacija o događanjima u svijetu za sve veći broj ljudi, moguće je kako će novinarski članci morati i sami postati malo pozitivniji, žele li biti dopadljivi. Ukratko, optimizam bi mogao biti budućnost medija.

No nije u pitanju samo optimizam i pozitivno razmišljanje. Istraživanje čije je rezultate prošle godine objavio Jonah Berger, profesor marketinga pri Sveučilištu u Pennsylvaniji, pokazalo je kako ne samo što su pozitivno orijentirani članci privukli veći promet, već su i priče koje su potakle više emocija bile češće dijeljene.

Među negativnim emocijama, ljutnja je češće poticala na dijeljenje nego tuga, dok su među pozitivnim uzbuđenje i humor bili privlačniji od zadovoljstva. Iako i dalje imaju popularnog sadržaja temeljenog na negativnim emocijama, u BuzzFeedu i Upworthyju klade se na stvaranje pozitivnog viralnog materijala, za koje vjeruju kako imaju veći potencijal.

Misija Upwortyja je baviti se ozbiljnim temama, ali na pozitivan način, potičući čitatelje na doniranje novca i aktivno djelovanje. Čini se da ta taktika djeluje, jer su za manje od dvije godine došli do 30 milijuna jedinstvenih posjetitelja mjesečno. U prvih šest kvartala rasli su do 14 milijuna.

Usporedbe radi, Huffington Post - poznat po senzacionalističkom pristupu - imao je nakon istog razdoblja samo dva milijuna jedinstvenih posjetitelja. Velik dio tog rezultata u Upworthyju mogu zahvaliti pametnom korištenju Facebooka, Twittera i drugih društvenih medija.

Što se BuzzFeeda tiče, malo tko može učiniti priču viralnom poput njih. Krenuli su 2006. godine, kao laboratorij koji je želio otkriti što ljudi dijele online. Danas imaju 60 milijuna jedinstvenih posjetitelja mjesečno, koji uglavnom stižu s društvenih mreža. New York Times, među najpopularnijim novinama online, ima ih 'samo' 29 milijuna.