Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET predstavila je danas rezultate i iskorake još jednog projekta – Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju – ATTEND, čiji je osnovni cilj bio omogućiti preduvjete koji doprinose jednakim obrazovnim mogućnostima za djecu s teškoćama u razvoju te njihovo bolje i uspješnije uključivanje u društvo
Na završnoj konferenciji uzvanike je uvodno pozdravila idejna začetnica projekta ATTEND i pomoćnica ravnatelja CARNET-a za Nacionalno koordinacijsko središte za industriju, tehnologiju i istraživanja u području kibernetičke sigurnosti, Vlatka Marčan.
Provedba projekta ATTEND započela je 1. srpnja 2021. te su uz CARNET, kao nositelja, u provedbi sudjelovali Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (ERF), Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) te Grad Reykjavik kao projektni partneri.
ERF i FER proveli su edukaciju, osposobljavanje i jačanje kapaciteta djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova koje su sudjelovale u projektu, a uz edukacijsku podršku, na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu osnovan je i novi Laboratorij za asistivnu tehnologiju (AT Lab) te je dodatno opremljen postojeći Laboratorij za potpomognutu komunikaciju. Fakulteti su sudjelovali i u kreiranju kataloga asistivne opreme koja je nabavljena u sklopu projekta, a FER je ujedno izradio ozbiljnu igru ukljUČILICA (eng. ATTENDly).
Odjel za obrazovanje i mlade Grada Reykjavika organizirao je za hrvatske ravnatelje i djelatnike odgojno-obrazovnih ustanova treninge i primjere dobre prakse te ih upoznao s institucionalnim okvirima, modelima financiranja, načinima stručne pomoći za roditelje na Islandu i ostalim oblicima podrške obrazovanju djece s teškoćama u razvoju.
Kao korisnici, u projektu su sudjelovale čak 34 odgojno-obrazovne ustanove iz 22 grada diljem Hrvatske koje su tijekom projekta opremljene asistivnom tehnologijom, odnosno hardverskim i softverskim pomagalima koja su vezana uz uporabu digitalne tehnologije, računala, mobitela, elektroničkih naprava te netehnološkim rješenjima i pomagalima s ciljem poticanja, održavanja i poboljšanja funkcionalnih sposobnosti te povećanja kvalitete života djece s teškoćama u razvoju.
Asistivna tehnologija ima široku primjenu te nije ciljano vezana samo uz edukaciju već i uz aktivnosti svakodnevnog života pa su uz opremanje, ravnateljima i djelatnicima spomenutih ustanova omogućene brojne edukacije kako bi novu opremu što kvalitetnije implementirali u rad s djecom.
Navedenim ustanovama u sklopu projekta ATTEND isporučeno je 5686 komada opreme asistivne tehnologije koju već koristi više od 1750 učenika. Ujedno, organizirano je 75 radionica za više od 1450 polaznika, pet webinara te e-tečaj kojeg je završilo 1152 polaznika.
Projekt vrijedan više od 4,24 milijuna eura provodio se u sklopu programa Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva te je s 85 posto sufinanciran iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, dok je preostali dio financiran iz državnog proračuna.