Tijekom konferencije The Next Web Europe isplivalo je nekoliko zanimljivih startupa, koje treba pratiti tijekom nadolazećih godina. Odabrane tvrtke prošle su višestupanjski proces eliminacije
Organizatori su ih birali po razini prihoda, prometu na web odredištima i podacima o zaposlenicima, temeljem mjerila rasta između 2011. i 2013. godine.
Potom su predstavili po pet kompanija iz Nizozemske, Belgije, Njemačke, Španjolske, Velike Britanije, Francuske i Švedske budućim posjetiteljima konferencije, koji su glasovali za one koje žele vidjeti uživo.
Odabrane su ove četiri tvrtke.
Francuski KelBillet našao je nišu u sektoru putovanja. Nudi metatražilicu koja skuplja popise opcija putovanja iz više izvora na jednoj stranici. Moguće je odabrati način prijevoza (poput autobusa, vlaka ili zrakoplova) te uključiti parametre kao što su cijena i udobnost. Postoji i tržnica online, na kojoj je moguće preprodati neiskorištene prijevozne karte.
Servis je trenutno dostupan samo u Francuskoj, ali već ima 1,5 milijuna jedinstvenih posjetitelja mjesečno i bilježi više od 20 milijuna eura (oko 15,2 milijuna kuna) prihoda od prodaje. Spremaju se proširiti poslovanje na druge velike europske zemlje.
Showpad je belgijski startup koji nudi platformu online i mobilnu aplikaciju za usklađivanje rada odjela marketinških i prodajnih odjela, s ciljem povećanja prihoda.
Zaposlenici mogu uploadati i dijeliti cjenike i marketinške materijale na zajedničkoj platformi. Aplikacija omogućava djelatnicima u prodaji uvid u podatke u preglednom i čitljivom obliku.
U Showpadu misle ozbiljno - među klijentima su im Volvo, Audi i Heineken. Naplaćuju fiksnu cijenu po korisniku mjesečno, nakon besplatnih 30 dana za probu.
Među brzorastućim startupima je i španjolska tvrtka za igre Akamon. Imaju oko 20 milijuna registriranih korisnika, od kojih oko 2,5 milijuna igra svaki mjesec.
Rade jednostavne igre za stolna računala, iOS, Android i Facebook. Brzo razvijaju i objavljuju nove naslove. Oko 70 posto igara koje objave propadnu. Koriste freemium model, u kojem korisnici mogu platiti za dodatne opcije u igri. To čini oko deset posto korisnika.
Fokusirani su na Europu i Latinsku Ameriku. Očekuju kako će tijekom ovog mjeseca probiti granicu od milijun eura (oko 7,6 milijuna kuna) prihoda mjesečno.
Nizozemski startup Eyefreight nudi sustav za upravljanje vozilima i transportom za špeditere, pomoću kojeg mogu izračunati optimalne rute za vozila.
Nude licence u rasponu od 80 do 750 tisuća eura (600 tisuća do 5,7 milijuna kuna) za ugovore od tri do pet godina. Među klijentima su im Heineken, Levi's i Campari. Za implementaciju je potrebno oko šest tjedana za manje tvrtke, odnosno do godinu za velike.
Izvor:PC World