YouTube je već neko vrijeme vrlo popularna platforma i za gejmere. Na ovom Googleovom servisu može se pronaći mnogo kvalitetnih recenzenata igraćih naslova za konzole i računala. No pitanje etičnosti i transparentnosti prema gledateljima i pretplatnicima sada postaje sve jasnije, a stranica Gamasutra otkriva kako je četvrtina popularnih YouTube gejmera barem jednom primila novac za snimanje videa o nekom naslovu
Ruku na srce, taj podatak ne čudi pretjerano, posebno kada su posrijedi 'mlade nade' koje bilježe značajan rast popularnosti na YouTubeu. No je li stvarno to slučaj? U anketi koju je provela stranica Gamasutra otkriva se kako je 21 posto gejmera s pet tisuća i više pretplatnika na svom kanalu u jednom trenutku primilo novac od izdavača, PR službe ili developera za pokrivanje nekog naslova. Kad je riječ o onima s manje od pet tisuća pretplatnika, 98 posto njih nikad nije primilo novac.
'S obzirom na to da se YouTube gleda kao na PR platformu, a ne kao na platformu za legitimnu kritiku, ne bi me iznenadilo kada bi poznatiji YouTuberi tražili novac za pokrivanje naslova', navodi jedan od ispitanika u anketi. 'U tom smislu, oni bi pružali uslugu developerima igre u pitanju.'
'Od našeg rada se očekuje da bude besplatan. Vlasnici licenci ne žele da mi primamo novac, nitko ne voli oglase, nitko ne voli plaćeni sadržaj - no mi ulažemo svoje slobodne vrijeme u pokrivanju igara koje volimo i koje želimo podijeliti s drugima, u suštini pružamo besplatan PR za samu igru. Ako YouTuber zatraži novac za pružanje što boljeg sadržaja, to nije pogrešno - to je kompenzacija', rekao je jedan drugi ispitanik:
U suštini ništa od ovoga ne bi bilo problematično, čak ni kod 'poznatih lica' s YouTubea - kada bi bilo jasno da su stvari postavljene transparentno, tj. kada bi se znalo za koji od naslova je plaćena pokrivenost, bilo da je riječ o recenziji, kratkom pregledu ili jednostavno video komentaru.
Simon Parkin za Eurogamer je odlučio istražiti priču nešto podrobnije. U svom tekstu navodi kako su neki YouTuberi toliko moćni, da samostalno mogu gurnuti neke igraće naslove u slavu. Kao primjer Parkin navodi slučaj Flappy Birda, kojeg je u slavne vode gurnuo YouTuber PewDiePie. Upravo ta moć, smatra Parkin, razlog je zbog kojeg su neki od takvih istaknutih gejmera počeli koristiti za financijsku dobit. U pitanju je mnogo toga, od izravnih ponuda u gotovini, putovanja pa sve do dobivanja određenog postotka od prodanih primjeraka nekog naslova.
No činjenica da YouTuberi nisu novinari te da možda etičnost i transparentnost mogu pasti u drugi plan istovremeno može i odmoći - jer imaju manji stupanj zaštite od tradicionalnih novinara, navodi Parker. John Bain, poznatiji kao TotalBiscuit otkrio je neke od detalja vezanih uz takvo 'poslovanje'. 'Previše YouTubera čini premalo da bi otkrili svoju povezanost s nekim, ili to uopće ne čine', rekao je Bain. On, baš poput autora Parkina smatra kako je potpuna transparentnost jedini pravi put za gejmere. Poštenje prema svojoj publici može biti mnogo moćnije od potpisivanja ugovora s PR službama kompanija iz industrije igara.