STREAMING GLAZBE

Spotify ulazi u svijet videa: Hoće li YouTube dobiti ozbiljnu konkurenciju?

15.11.2024 u 11:49

Bionic
Reading

Glazbena aplikacija već nekoliko godina radi slične stvari - prošlih godina uvela je podcaste i audioknjige

Spotify, poznat prvenstveno kao platforma za streaming glazbe, predstavio je niz značajnih promjena s ciljem poticanja korisnika da konzumiraju podcaste. Platforma se već nekoliko godina širi na različite medijske formate, uključujući podcaste i audioknjige, a sada se fokusira na dugometražni videosadržaj.

Glavne promjene uključuju uvijek dobrodošlo plaćanje kreatorima prema angažmanu korisnika. Kreatori će, piše Independent, dobivati naknade na temelju toga koliko korisnici gledaju njihove videozapise i koliko vremena provode konzumirajući sadržaj. Druga stvar koja se tiče samih korisnika je micanje reklama iz podcasta. Oni koji tu uslugu koriste besplatno i dalje će gledati oglase, s time da će dio zarade na reklamama ići i kreatorima.

Spotify također uvodi 'Spotify for Creators', sustav koji pruža analitičke podatke i opcije za upravljanje podcastima. Kreatori će moći objavljivati kratke isječke iz svojih epizoda kako bi ih promovirali.

Ako sve ovo zvuči kao da Spotify pokušava oduzeti dio kolača YouTubeu, niste daleko od istine. Ovo je posebno vidljivo povećanim interesom za promociju podcasta. Spotify je kritizirao prevelik broj oglasa na drugim platformama, naglašavajući da će njihova ponuda biti 'bolja' i 'podnošljivija za korisnike'.

Svi ovi noviteti najavljeni su tijekom nedavno održanog događaja Now Playing, održanog u Los Angelesu.

Nova era podcasta

Otkad je uveo video podcaste, Spotify je zabilježio porast broja kreatora koji ih objavljuju - čak 50 posto godišnje. Preko 240 milijuna korisnika već je pogledalo bar jedan podcast na toj platformi.

Nove značajke postat će dostupne 2. siječnja 2025. u Velikoj Britaniji, SAD-u, Kanadi i Australiji. Međutim Spotify još nije otkrio sve detalje o načinima i iznosima isplate kreatorima. Kako god bilo, ove promjene etabliraju ga kao ozbiljnog tržišnog konkurenta na području videosadržaja i pokazuju ambiciju prema širenju baze korisnika izvan svima poznatog glazbenog segmenta.