Ako nastave dosadašnji trend, Chrome bi mogao preuzeti drugo mjesto, a Explorer pasti ispod 50 posto udjela u ožujku ove godine
Nakon jednomjesečne stanke, tijekom prosinca prošle godine Microsoftov preglednik nastavio je gubiti korisnike. Nastavi li tako, udio će mu pasti ispod 50 posto već u oćujku, piše ComputerWorld
Prema podacima tvrtke Net Applications, Explorer je lani izgubio sedam posto tržišnog udjela. Samo tijekom prosinca 0,8 posto, čime je pao na 51,9 posto. Jedini mjesec u kojem nije zabilježio gubitak bio je studeni.
Microsoftovim gubitkom najviše se okoristio Googleov Chrome, koji je tijekom prosinca porastao za 0,9 posto na dosad rekordnih 19,1 posto. Očekuje se da bi 20 posto trebao prebaciti do kraja siječnja ili tijekom veljače. Tijekom cijele godine porastao je za 8,8 posto.
Mozillin Firefox izgubio je u prosincu 0,3 posto, a 1,9 posto tijekom cijele godine. Završio je na 21,8 posto udjela, što mu je novi negativni rekord. Nastavi li tako, prepustit će drugo mjesto Chromeu tijekom ožujka.
Appleov Safari ostao je na pet posto, a Opera je dobila 0,1 posto te dosegla 1,7 posto.
U Redmondu se nisu previše uzbuđivali zbog negativnih rezultata, inzistirajući kako su važnije performanse Internet Explorera 9 na operativnom sustavu Windows 7.
Na svim operativnim sustavima, devetka je u zadnjem prošlogodišnjem mjesecu držala udio od 11,5 posto, za 1,2 posto više nego mjesec prije. Njezin prethodnik, IE 8, i dalje je Microsoftov najpopularniji preglednik, s udjelom od 27,3 posto (više no pola svih inačica Explorera zajedno).
Sedmica je skliznula na 4,8 posto, a šestica - koju Microsoft pokušava ubiti još od 2009. godine - na 7,3 posto.
Net Applications korištenje preglednika mjeri praćenjem podataka dobivenih od više od 160 milijuna jedinstvenih posjetitelja, koji surfaju po 40 tisuća web siteova. Više podataka možete potražiti na njihovom siteu