Citroen C1 VTi 68 Shine - bolji ali i skuplji nego prije
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Citroen C1 VTi 68 Shine - bolji ali i skuplji nego prije
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Citroen, Peugeot i Toyota svojevremeno su se udružili kako bi tržištu ponudili pristupačan gradski automobil. Trio jednojajčanih blizanaca, C1, 107 i Aygo minimalno se razlikovao, koristili su isti motor i tehnologiju te postigli izvrstan tržišni rezultat
Devet godina kasnije, došlo je vrijeme za nasljednika a uspješna receptura, manje-više, nije mijenjana. Štoviše, francusko-japanska alijansa trojac je unaprijedila upravo ondje gdje je trebalo to učiniti te zadržala gotovo sve one karakteristike koje su prethodnike učinile tržišnim hitom.
Jedna važna karika ipak je promijenjena. Kompaktni trojac dosta je skuplji nego što je bio.
C1, 108 i Aygo i dalje su blizanci, ali sada su trojajčani. Više ih sigurno nećete teško razlikovati, barem po vanjskom dizajnu gdje dijele tek vjetrobransko staklo i prednja vrata, dok je interijer jednak kod sva tri modela. Francuski modeli također su, osim Toyotinog jednolitrenog trocilindraša, dobili PSA-ov 1.2-litreni motor.
Testni C1 došao je s Toyotinim motorom i dosta opreme te na prvi pogled izdominirao dizajnom i atraktivnom bojom. C1 izgleda mladenački svježe, izgleda kao da njime ne želite samo manevrirati gradskim gužvama, već poći na put oko svijeta. C1 izgleda kao kućni ljubimac kojeg ćete zimi poželjeti pokriti dekom da mu ne bude hladno. U moru jednoličnih automobila bez duše, C1 pravo je osvježenje.
Ovaj dojam se nastavlja kad sjednete za upravljač. Ako veliki okrugli analogni brzinomjer i digitalni obrtomjer u vama ne probudi klinca - ništa neće. Tu je i sedmoinčni multimedijalno-kontrolni tablet Mirror Screen koji omogućava jednostavno spajanje pametnog telefona i razmjenu podataka.
Sprijeda će se lako smjestiti i dvometraši dok stražnja klupa baš i ne nudi neku prostranost. Navodno je kupcima prethodnog C1 važniji bio volumen prtljažnika pa je on tako u drugoj generaciji porastao za 60-ak litara na 200 l.
I dok su pogon i prijenos ostali isti, C1 je dobio novi ovjes s McPhersonom sprijeda i polukrutom osovinom straga te direktniji elektronski servo. Rezultat je primjetno dinamičniji automobil koji je pravi gušt voziti otvorenom cestom. Doduše, prijenosni omjeri bi mogli biti kraći, a i pokoja konjska snaga više bi dobro došla, no zabave za upravljačem ne manjka, posebice zahvaljujući reskom zvuku ornog trocilindraša. Na autocesti je C1 sposoban držati vrlo dobre brzinske prosjeke uz zadovoljavajuće nisku razinu buke u unutrašnjosti.
Pritom je potrošnja impresivno niska bez obzira čak i na tešku nogu na papučici gasa.
Sve u svemu, C1 je bolji nego prije, no ujedno i skuplji, pogotovo ako ga nakrcate opremom. Koliko će biti uspješan, ostaje za vidjeti, pogotovo u situaciji kad konkurencije nikad nije bilo više.
Proizvođač: Citroen
Model: C1 VTi 68 shine
Vrsta motora: 1,0, tri cilindra, benzin
Obujam: 998 cm3
Snaga (kW/KS): 50/68 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 95 @ 4.300 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,3/6,5/5,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,3
Maksimalna brzina: 155 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.460/1.615/1.460
Cijena do registracije: 95.019 kuna (osnovni model: 76.388 kn)