TEST

Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Ambiance - heroj ulice

19.09.2014 u 19:38

  • +7

Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Ambiance

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Neobično je to. Navedite bilo kojeg proizvođača automobila i u hipu ćete moći navesti konkurenata za po jedan prst na svakoj ruci, no spomenite Daciju i teško da ćete zaposliti sve prste jedne ruke

Lako bi se stoga moglo zaključiti da Dacia posluje u segmentu gdje nema profita, gdje su marže toliko niske, a prodaja toliko zanemariva da interes kupaca i proizvođača praktički ne postoji.

No bili biste u krivu.

Dacia je, zapravo, svojevrstan sveti gral automobilske industrije. Ovaj rumunjski proizvođač iz godine u godinu Renaultu donosi sve više profita, a ostalim proizvođačima glavobolje i neprospavane noći. Razlog je jednostavan, Dacijini automobili po znatno nižoj cijeni pružaju jednako, a nerijetko i puno više od skuplje konkurencije. Da stvar bude bolja, pritom se na automobile iz Rumunjske ne gleda s podsmijehom. Dapače, popularnost gotovo raste brže od prodaje.

A najpopularniji u Dacijinoj floti zasigurno je Duster. Ovaj kompaktni SUV obzirom na cijenu praktički ne poznaje konkurenciju te je u verziji s integralnim pogonom i najjačim dizelašem pod poklopcem u pitanju stroj kojim je moguće poći praktički bilo gdje.

Duster se okoristio pogonom 4x4 kakav koristi Nissan Qashqai. Iako je riječ o elektronski kontroliranom mehanizmu, ručno je moguće odabrati opciju u kojoj se 50 posto okretnog momenta kontinuirano prenosi na stražnju osovinu. Za sve ostale uvjete tu je automatska, odnosno opcija 2WD koja se, u cilju niže potrošnje, oslanja na prednji pogon. 1.5-litreni Renaultov dizelaš također se pokazao na visini zadatka; 110 KS i čak 240 Nm upareno je s odličnim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem koji se, osim robusnošću, odlikuje i izvrsno pogođenim prijenosnim omjerima. Malčice je sklon zapinjanju i zahtjeva nešto čvršću ruku, no zato djeluje kao da će trajati vječnost.

Većina šminkerskih SUV-ova vjerojatno nikad neće vidjeti podlogu goru od makadama, no 21-centimetarskim odstojanjem od tla, prilaznim kutom od 29 stupnjeva i odlaznim od 35, Duster kao da vas izaziva da se s njim zaputite u bespuće.

Rumunjski SUV vrlo dobro se snalazi i na uređenim prometnicama. Veoma je pregledan i lako ga je popeti na bilo kakav rubnjak, no od zavojite ceste draža mu je autocesta. Naime, brža vožnja kroz povezane zavoje rezultirat će s dosta naginjanja karoserije, a također je uočljiv efekt podupravljanja kad pretjerate. No Duster ni nije sportski automobil. Zato upijanje svih neravnina odrađuje bez greške.

Pritom ne treba smetnuti s uma da je ovaj automobil itekako kompetentan i za obavljanje svakodnevnih zadaća. Prostora i za natprosječno visoke putnike ima dovoljno, a prtljažnik će progutati 475 litara, odnosno 1.600 s preklopljenom klupom. Korišteni materijali mogli bi biti i mekši pod prstima, no Dacijin šarm djelomično leži u rudimentarnoj i pomalo spartanskoj izradi. To je jedan od razloga zašto ovaj automobil teži svega 1.325 kilograma.

Dacia Duster je veoma interesantno vozilo, čak i ako niste u potrazi za automobilom kojim biste često skretali s uređene prometnice. No najlakše ju je preporučiti upravo vozačima koji, umjesto zaštitnog voska, na karoseriju češće nanose blato. I to u velikim količinama.

Proizvođač: Dacia
Model: Duster 1.5 dCi 4x4 Ambiance 
Vrsta motora: 1.5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 81/110 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,8/7,7/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,9

Maksimalna brzina: 168 km/h
Emisija CO2 (g/km): 135
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.315/1.822/1.695
Cijena do registracije: 140.330 kn