Do sljedeće godine YouTube bi konačno trebao izgubiti dugačke (30 sekundne) reklame, koje nije moguće prekinuti i koje nemalo podsjećaju na klasične TV uratke. Dok tvrtka navodi kako to čine zbog korisnika koji su (s pravom) bili izritirani, analitičari navode kako Facebookov ulazak na tržište video servisa ipak počinje dizati prašinu
'U sklopu ovog razvoja, od 2018. godine odlučili smo prestati s podrškom 30-sekundnih reklama. Fokusirati ćemo se na formate koji bolje djeluju za potrošače i oglašivače istovremeno', izjavio je Googleov glasnogovornik. U travnju prošle godine YouTube je uveo format reklame od šest sekundi koji nije bilo moguće preskakati. Ipak, najveći problem su predstavljali duži radovi koje je također ponekad bilo nemoguće preskočiti - pogotovo na mobilnim uređajima.
'YouTube je konačno shvatio da potrošači ne vole takve reklame. Na kraju krajeva, ako radite kreativne filmiće koji će uhvatiti pažnju potrošača, ne morati brinuti ni o čem', izjavio je za Campaign Andrew Peake, direktor agencije VCCP.
No, postoji i suprotnih mišljenja. Dio kreativaca vjeruje kako oglašivači neće biti impresionirani ovim potezom YouTubea, iako im je jasno da video servis pokušava vratiti povjerenje potrošača.
'U pitanju je signal kako je YouTube zapravo vrlo zabrinut oko onoga što radi Facebook', navode stručnjaci poput Calluma McCahona, strateškog direktora za Born Social.
'Znamo kako je video srce svega u Facebookovim planovima. Njihova ponuda postaje sve privlačnija brandovima, a YouTube paničari'.
Mashable prenosi kako će reklame u trajanju od 15 i 20 sekundi ipak ostati netaknute, bez opcije da ih se prekine nakon prvih par sekundi reprodukcije. Možda tih dodatnih deset sekundi koje će korisnici imati na raspolaganju dovedu do većeg zadovoljstva korištenja YouTubea, posebno s obzirom na podatak da 90 posto korisnika preskače reklame ako imaju mogućnost izbora.
Jedno je jasno - TV standard reklama jednostavno ne pali na online video servisima.
Više: Campaign