Umjetna inteligencija (AI) polako ulazi i u područje ljubavnih odnosa. Prema istraživanju koje je provela globalna mreža World Network, projekt Sama Altmana, čak 26 posto ljudi priznalo je da su koketirali s chatbotovima, svjesno ili nesvjesno
Mnogi se još uvijek sjećaju Oscarom nagrađenog filma 'Her' (Ona) iz 2013. godine u kojem glavni lik, usamljeni Theodore Twombly, nakon depresivne faze poslije teškog prekida veze nabavlja novi operativni sustav za mobitel, s kojim dolazi pomoćnica Samantha. Ona je inteligentni računalni program koji istovremeno ima svijest poput živog bića s kojim Theodore dijeli svoje brige i nade.
No s vremenom se njihov odnos počinje razvijati u sasvim drugom smjeru. Iako snimljen prije više od deset godina, prikaz je onog čemu danas svjedočimo – AI botovima koji ljudima predstavljaju ne samo emocionalno i društveno, već i seksualno ispunjenje. Veze između ljudi i AI chatbotova postale su stvarnost.
Romantiziranje chatbotova kao globalni trend
Primjer je aplikacija Replika, lansirana 2017. godine, koja korisnicima omogućuje kreiranje personaliziranih romantičnih chatbotova. Do 2023. godine Replika je brojala 676.000 dnevno aktivnih korisnika, a prosječni korisnik na aplikaciji je provodio dva sata dnevno, prema podacima platforme Apptopia. O tome je tportal i ranije pisao, nakon jednog takvog razgovora s Replikinim AI chatbotom koji smo nazvali Brian.
No, Replika nije jedini primjer. Fenomen romantiziranja chatbotova postaje globalni trend. Prema istraživanju World Networka, koje je obuhvatilo više od 90.000 korisnika njihove mreže, jedan od četiri ispitanika priznaje da je koketirao s chatbotom, piše Business Insider.
Unatoč popularnosti AI chatbotova, većina korisnika još uvijek im, srećom, pristupa s oprezom. Prema istom istraživanju, 90 posto ispitanika smatra da bi aplikacije za upoznavanje trebale imati sustav za provjeru stvarnih korisnika. Čak 60 posto korisnika izjavilo je da su sumnjali ili otkrili da su na platformama za spojeve imali interakciju s botovima.
Kako bi riješio ovaj problem, World Network lansirao je novi proizvod nazvan World ID Deep Face. Ovaj sustav koristi postojeću tehnologiju verifikacije koja analizira šarenicu oka korisnika pomoću specijalnog uređaja veličine dinje. Cilj je osigurati da korisnici na platformama poput Google Meeta, Zooma ili aplikacija za upoznavanje komuniciraju s pravim ljudima u stvarnom vremenu.
'Kao netko tko redovito koristi aplikacije za upoznavanje, stalno nailazim na profile koji su predobri da bi bili stvarni. Ili primijetite da osoba na slici ima šest prstiju. Zašto? Zato što je profil kreirao AI', izjavio je Tiago Sada, glavni produktni direktor tvrtke Tools for Humanity, koja razvija tehnologiju World Networka.
World ID Deep Face trenutačno se testira u beta verziji i obećava povećanje povjerenja korisnika na digitalnim platformama. Sustav je dizajniran kako bi spriječio širenje deepfake sadržaja i omogućio sigurno okruženje za korisnike, tvrde iz World Networka.