Moguće je kako Facebook, Twitter i Instagram nemaju poguban utjecaj na mlade umove u mjeri u kojoj smo mislili, a u nekim slučajevima im mogu biti korisni u savladavanju školskog gradiva
U časopisu Educational Psychology objavljen je pregled u sklopu kojeg su njemački znanstvenici analizirali 59 objavljenih i neobjavljenih istraživanja koja se bave odnosom između akademskog uspjeha i korištenja društvenih medija.
Ta su istraživanja obuhvatila gotovo 30 tisuća učenika srednjih škola i studenata u 19 država u razdoblu od 2009. do 2016. godine. Od 59 eksperimenata 30 ih je izvedeno u Sjedinjenim Državama.
Otkrili su kako postoji vrlo mala razina povezanosti između korištenja društvenih medija i lošijih ocjena u školi ili na fakultetu. Tek je nešto veća kod onih koji se stalno prebacuju između logiranja u društvene mreže i učenja.
Roditeljski nadzor je ipak koristan
Uz to, korištenje društvenih medija - općenito govoreći - nije povezano s manje vremena posvećenog učenju. U stvari, otkrivena je mala povezanost boljih ocjena i intenzivnog korištenja društvenih mreža, ali samo kad su društvene mreže korištene za razgovor o domaćoj zadaći i drugim aktivnostima vezanim uz školovanje.
Istraživače je iznenadilo to što su se negativni učinci društvenih medija pokazali tek u situacijama kad bi učenici sami prijavljivali svoje ocjene.
Ukupno gledano, zaključili su kako aktivnosti na društvenim medijima nemaju izravne veze s uspjehom u školovanju. Ipak, roditeljima i dalje preporučuju pomno praćenje aktivnosti djece i mladih online, piše Gizmodo.