Zelena sovica koja vas tjera da učite strane jezike postala je viralni hit na internetu, a njezina nedavna smrt je, čini se, samo jedno od poglavlja u Duolingovoj vrlo uspješnoj promotivnoj kampanji
Jedna od najpoznatijih sova na svijetu ovog tjedna 'dobila je svoja nebeska krila', nakon što je platforma za učenje jezika Duolingo objavila smrt svoje voljene maskote. 'Vlasti trenutno istražuju uzrok smrti i u potpunosti surađujemo s istragom', objavljeno je u utorak na društvenim mrežama. 'Iskreno, vjerojatno je umrla čekajući da odradite svoju lekciju, ali što mi znamo?'
Duo, punim imenom Duo Keyshauna Renee Lingo, prema Duolingu je rođen 1000. godine prije Krista. Od osnutka platforme 2011. godine bio je mudro i duhovito lice brenda, motivirajući korisnike (i povremeno im dosađujući) da ne preskaču dnevne lekcije. Njegova sklonost izazivanju osjećaja krivnje, ponekad na pomalo prijeteći način, učinila ga je viralnim 2017. godine, a njegova je popularnost od tada samo rasla, piše NPR.
Posljednjih godina ova jarkozelena sova velikih očiju u animiranom i kostimiranom obliku postala je pravom zvijezdom društvenih mreža. Pratila je viralne trendove i kreirala vlastite, poput svoje opsesije pop zvijezdom Duom Lipom ('mojom drugom polovicom') i sukoba s Duolingovim pravnim timom.
'Znamo da je imala mnogo neprijatelja, ali ljubazno vas molimo da se suzdržite od dijeljenja razloga zbog kojih je mrzite u komentarima', napisao je Duolingo u objavi, šaleći se da bi korisnici trebali podijeliti podatke svojih kreditnih kartica kako bi ih mogli pretplatiti na premium uslugu 'u njezinu čast'.
Marketing ili misterij?
Duolingova odluka da ubije svoju maskotu mogla bi biti pažljivo smišljen marketinški trik, smatra Matt Williams, profesor na Mason School of Business. 'Napravili su fantastičan posao u onome što brendovi očajnički pokušavaju postići – stvorili su osobnost koja se probija kroz zatrpan medijski prostor', kaže Williams za NPR.
Reakcije korisnika bile su burne – mnogi su bili šokirani i tražili da im Duolingo obnovi prekinute dnevne nizove. Čak su i velike institucije, poput Europske svemirske agencije i Svjetske zdravstvene organizacije, izrazile sućut (WHO je pritom 'isključio male boginje kao uzrok smrti jer su iskorijenjene 1980.').
Sovu udario Cybertruck?
Umjesto cvijeća, Duolingo je od korisnika tražio da jednostavno odrade svoju dnevnu lekciju. Međutim priča o zelenoj sovi nije gotova.
Prošlog utorka Duolingo je objavio misterioznu poruku: 'Istražujemo Jimmyja', a dan kasnije objavili su da je uzrok smrti identificiran. Tada su podijelili snimku u kojoj Tesla Cybertruck udara Duo na parkiralištu, lansirajući ga u nebesa. Tvrtka je čak ponudila nagradu onome tko otkrije identitet vozača.
Hoće li se Duo vratiti iz mrtvih?
Nakon toga Duolingo je u aplikaciji prikazao izazov za veljaču pod nazivom: 'Vratite Dua u život!' Korisnicima su ponuđene dnevne misije poput plaćanja lijesa sove i istraživanja okolnosti njezine smrti.
Mnogi vjeruju da je sve ovo samo priprema za povratak jer brendovi često koriste strategiju 'ubiti i oživjeti'. Williams ističe da je ključ uspjeha način na koji će Duolingo izvesti povratak maskote. Ako to bude previše blesavo ili neprirodno, korisnici bi mogli izgubiti interes. 'Duolingo je do sada sjajno upravljao likom ove sove', kaže Williams. 'I ne sumnjam da će i dalje biti kreativni – kamo god ih priča odvede.'