EDUMPER

Električni kamion troši manje energije nego što proizvodi - ovo je njegov trik

26.08.2019 u 11:25

Bionic
Reading

Električni kamion iz Švicarske prvo je tehnološko rješenje koje u određenim uvjetima doslovno proizvodi više električne energije nego što troši

Rudarske kompanije već desetljećima ovise o teškoj mašineriji koju pogone benzin i dizel. Pomoću nje otkrivaju rudaču, minerale i druge materijale ispod zemljine površine te ih prerađuju u iskoristive sirovine. Švicarska kompanija Kuhn Schweiz AG pronašla je način kako dio tog posla obavljati bez štetnih emisija, a pri tom su im pothvatu pomogli stručnjaci sa Sveučilišta za primjenjenu znanost u Bernu i NTB Međudržavnog instituta za tehnologiju u Buchsu.

Štedljivi damper

Ovaj zeleni gigant pod imenom 'eDumper' težak je 121 tonu i radi na baterije, a u određenim radnim uvjetima može proizvesti više energije nego što troši. Evo kako mu to polazi za rukom.

EDumper je svoju karijeru započeo kao tradicionalni gigantski kiper (Damper) čiji je motor zamjenjen električnim te koji se pogoni Li-Ion baterijskim ćelijama. Kada je potpuno natovaren on može spustiti 65 tona kamena niz planinu tijekom čega aktivira sustav za regenerativno kočenje kojim stvara energiju i puni bateriju. S obzirom da se istovaruje na dnu brda i nakon toga rasterećen ponovno ide prema vrhu, on troši manje energije nego što proizvede, tvrde voditelji projekta.

Izvor: Društvene mreže / Autor: eMining AG

EDumper je trenutno najveće električno vozilo na svijetu koje u sebi ima najveću bateriju na svijetu - tešku oko 4.5 tona. 'Da bismo kod ovako velike baterije osigurali sigurnost od požara, znanstvenici su proučili ponašanje Li-Ionskih baterija u slučaju kratkog spoja ili mehaničke štete. Uzevši u obzir da se radi o najvećoj bateriji na svijetu, eDumper ima posebno rješenje - jedna oštećena ili uništena ćelija ne može utjecati na okolne ćelije' piše u službenoj objavi za medije.

Ovaj zeleni div će, prema prognozama, tijekom idućeg desetljeća godišnje prevesti 300.000 tona kamena, čime će uštedjeti oko 500.000 litara dizela i smanjiti emisiju za 1300 tona ugljičnog dioksida.