Elon Musk odlučio je svoju novu tekilu nazvati Teslaquila, no Meksiko je odlučio na to odgovoriti jasnim 'ne', pa je dobila malo manje maštovito ime - Tesla Tequila
Tesla i Elon Musk poznati su po ekscentričnim promotivnim proizvodima koji vrlo često nemaju skoro nikakve veze s onime čime se bavi kompanija. Prošle godine tako smo imali prilike svjedočiti brendiranom bacaču plamena, kao i kapama koje je poznati milijunaš prodavao po vrlo paprenim cijenama. Njegova najnovija akcija u obliku tekile brendirane u boje tvornice automobila Tesla svoju je premijeru doživjela u obliku prvotravanjske šale, u kojoj ju je Musk nazvao Teslaquilom te koju je prije nekoliko dana (naravno) pretvorio u stvarnost. Ovo ime, doduše, nije moglo proći pored meksičkih regulatornih tijela koja su u jednom trenu predstavnicima Tesle morala objasniti da trebaju poštovati pravila.
Nesuđeno ime
Piće, prema Vergeu, ne smijete nazvati Teslaquila zato što to nije u suglasju s regulativama industrije. Riječ tekila ima podrijetlo, što znači da pravo na korištenje pripada samo onima koji uzgajaju i proizvode tekilu i još važnije - nitko ga ne smije registrirati kao svoje vlasništvo.
Problem s brendingom je to što je, izvor navodi, brend Tequila previše sličan riječi tekila. Vijeće za regulativu tekile (CRT) u cijelosti upravlja i autorizira sve procedure vezane uz proizvodnju, konzumaciju i prodaju ovog alkoholnog pića. Voditelj odjela za certificiranje u CRT-u Martín Muñoz rekao je da bi Teslaquila mogla uzrokovati pomutnju i pogrešno razumijevanje podrijetla proizvoda, pa je zbog toga meksički zakon zabranio korištenje tog imena.
Ukratko, s obzirom na to da Teslaquila evocira riječ tekila, ona ne može biti registrirana kao brend.
Pravnici iz Tesle su u svibnju 2018. u Meksiku pokušali registrirati brend Teslaquila. U veljači 2019. CRT je poslao službeni prigovor, a u veljači 2019. Meksički institut za industrijsko vlasništvo zaključio je da Teslaquila ne smije biti registrirana zato što joj ime zvuči previše slično mjestu podrijetla tekile. Muskov pravni tim je 16. srpnja uložio prigovor, a u siječnju 2020. dobili su još jednu odbijenicu.
Premda je CRT odbio ime Teslaquila, priči ovdje nije bio kraj, s obzirom na to da je kompanija jednostavno odlučila imenovati tekilu - Tesla Tequila.
Pravila su tu da se slijede
Registracija imena je prvi korak koji kompanija mora napraviti ako želi uspostaviti brend. Ovaj proces slijede sve 164 kompanije koje prodaju preko 1800 brendova tekile. Prošle veljače Tesla je odustala od Teslaquile i pokušala registrirati Tesla Tequila, tvrdi Muñoz.
Tesla Tequila registrirana je u Meksiku i SAD-u. Povezana je s Destiladora del Valle de Tequila u Tequili u Jaliscu, jednoj od država u kojima je dozvoljena proizvodnja tekile.
Problemi s bocom
Nakon pravne sage stigao je još jedan problem, ovaj put vezan uz ambalažu. Tesla i Musk su zaključili kako bi bilo super napraviti bocu koja izgleda kao znak munje, ikonicu koju Tesla koristi u GPS mapama kako bi prikazala lokaciju stanica za napajanje. 'Nekoliko proizvođača nam je reklo da su ovakve boce neprikladne za masovnu proizvodnju', komentirali su predstavnici Muskove kompanije.
Tesla također poriče povezivanje prodaje žestokog alkoholnog pića i činjenice da oko nas trenutno bukti pandemija koronavirusa i da se alkohol (uključujući tekilu) konzumira više nego ikad. Poanta je, kažu, u jedinstvenom obliku boce.
Svi su ludi za Tesla Tequilom
Boca prozirne tekućine u obliku munje došla je u Teslin dućan 5. studenog ove godine po vrtoglavoj cijeni od 250 dolara (1450 kuna) i rasprodana je za manje od 24 sata. CRT je, nadodajmo, također iznimno zadovoljan dobrom prodajom super skupe tekile iz Tesle. 'Industrija tekile danas ima novog vrlo važnog predstavnika - Elona Muska', komentirao je Muñoz. 'Ovo je, bez dvojbe, velika dobrobit za sve proizvođače zato što Musk ovom piću, poštujući pravila industrije, kao vrlo važan poslovni čovjek daje zasluženi autoritet. Želimo dobrodošlicu Elonu Musku i njegovom brendu Tesla Tequila.'