Facebook je servis s ogromnim potencijalom koji nikako svoj potencijal nije uspijevao adekvatno naplatiti. Situacija bi se mogla bitno izmijeniti kada Facebook ustupi svoju bazu korisnika tvrtkama za istraživanje tržišta
Usluga društvenog umrežavanja koju nudi Facebook jedna je od najpopularnijih u svijetu čemu svjedoči 150 milijuna korisnika tog servisa. Procjena vrijednosti Facebooka u jednom trenutku dosegla je čak 15 milijardi dolara, no servis nikako nije uspijevao svoju popularnost pretvoriti u konkretnu zaradu ili točnije u zaradu adekvatnu njegovu potencijalu i procijenjenoj vrijednosti.
Na ekonomskom forumu u Davosu Facebook je predstavio novi način zarade. Velikim multinacionalnim tvrtkama za istraživanje tržišta servis će ponuditi svoju bazu korisnika i informacije koje ima o njima. Ta informacija zvuči vrlo ozbiljno, no davanje baze na korištenje u ovom slučaju znači postavljanje anketa na servisu koje će biti vidljive u profilima korisnika. Zbog velikog broja korisnika, istraživač bi trebao u kratkom vremenu skupiti dovoljan broj odgovora, a podaci koje korisnici ostavljaju Facebooku će u ovom slučaju poslužiti kao filter za prezentiranje ankete ciljanim skupinama.
Primjerice, na prezentaciji usluge u Davosu korisnicima Facebooka iz Izraela i Palestine postavljeno je pitanje što misle o svjetskom miru pri čemu su podaci o korisnicima poslužili da se izdvoje samo oni iz Izraela i Palestine. Postavljeno je i pitanje određenom broju američkih korisnika hoće li ekonomski koraci koje poduzima predsjednik Obama biti dovoljni za spas američkog gospodarstva. U vrlo kratkom vremenu sudionici prezentacije dobili su jako velik broj odgovora na postavljena pitanja i time temu za razgovor.
Novi način zarade Facebook je prezentirao u doba kada se očekuje da će prihodi od reklama značajno pasti čime bi financijski opstanak tvrtke mogao doći u pitanje.