Korisnici Facebooka i Instagrama u Europskoj uniji uskoro će moći birati opciju oglasa s manje personalizacije, objavila je njihova matična kompanija Meta
U ažuriranoj izjavi objavljenoj u utorak Meta je najavila promjene u svom modelu 'plati ili pristani', a koji od korisnika zahtijeva ili plaćanje za uslugu bez oglasa ili prihvaćanje personaliziranih oglasa. Promjene su uslijedile nakon pritiska regulatora Europske unije.
'Od sada će korisnici iz EU-a imati opciju birati između pretplate za iskustvo bez oglasa i nastavka besplatnog korištenja naših usluga', poručili su iz Mete.
Niže cijene za uslugu bez oglasa
Meta je također najavila snižavanje cijena za pretplate na verziju bez oglasa. Na webu će mjesečna cijena pasti s 9,99 na 5,99 eura, a na pametnim telefonima pretplata će biti snižena s 12,99 na 7,99 eura. Ova sniženja cijena automatski će se primijeniti na korisnike koji već plaćaju pretplatu za verziju bez oglasa.
Promjene su rezultat prigovora Europske komisije, a koja je u srpnju ocijenila da Metin model 'plati ili pristani' nije u skladu s odredbama Zakona o digitalnim tržištima (DMA). Prema DMA-u, tehnološki divovi koji su označeni kao 'čuvari pristupa' moraju tražiti pristanak korisnika prije kombiniranja njihovih osobnih podataka s podacima trećih strana.
Ako korisnik ne pristane na upotrebu osobnih podataka za ciljano oglašavanje, mora mu se ponuditi manje personalizirana alternativa, navodi Komisija. Meta je uvela svoj model 'plati ili pristani' u studenom 2023., ali Komisija je zaključila da on ne omogućava korisnicima opciju 'manje personalizirane usluge', a koja bi inače bila jednaka po funkcionalnosti, piše Euronews.
Manje personalizirani oglasi bit će i manje relevantni
'Iako je ova nova opcija dizajnirana kako bi ljudima omogućila veću kontrolu nad njihovim podacima i oglašivačkim iskustvom, može rezultirati oglasima koji su manje relevantni za interese korisnika', poručili su iz Mete. Tvrtka ističe da je personalizirano oglašavanje 'temelj slobodnog i inkluzivnog interneta' te da pomaže tvrtkama povećati prihod.
U oglasima s manje personalizacije korisnicima će se prikazivati pauze u njima, a neće ih moći preskočiti nekoliko sekundi kako bi Meta i dalje mogla pružati vrijednost oglašivačima. Korisnici platformi u EU-u uskoro će dobiti obavijest o promjenama, s pozivom da odaberu jednu od dostupnih opcija.