NOVO ISTRAŽIVANJE

Financijske prijevare sve su češće i sofisticiranije, a žrtava sve više

06.11.2024 u 11:09

Bionic
Reading

'S razvojem tehnologije i pokušaji financijskih prijevara sve su češći i sofisticiraniji. 83 posto ispitanika navelo je da zna kako je prijavljivanje sumnjivih aktivnosti banci prvi korak zaštite. Ova statistika pokazuje nam uspješnost ulaganja u jedan od naših dugoročnih prioriteta, a to je da svaki naš korisnik prepoznaje zlouporabu i načine zaštite svojih financijskih podataka', ističe Ivan Cvitan, direktor Kontrole rizika, odgovoran i za odjel Operativni rizici i upravljanje prijevarama u Addiko banci

Anketa provedena među 902 ispitanika pokazuje da je s čak 53 posto njih barem jednom kontaktirao nepoznati subjekt, s ciljem dobivanja osjetljivih podataka poput PIN-a ili CVV broja kartice. Gotovo trećina ispitanika bila je žrtva neke prijevare ili poznaje osobu koja je bila žrtva neke prijevare.

Oko 40 posto ispitanih korisnika smatra se vrlo informiranima o vrstama financijskih prijevara, dok je 52 posto upoznato samo s nekim oblicima. Čak 59 posto sudionika navodi kako uvijek provjerava detalje email adrese s koje su primili sumnjiv upit, dok tri četvrtine njih redovito prati svoje bankovne izvode – što je ključna praksa za prepoznavanje sumnjivih transakcija.

Iako se o njima ne govori dovoljno često u društvu, financijske prijevare u digitalnom okruženju postaju sve raširenije i sve ih je teže otkriti, a pojavljuju se u raznim oblicima, poput phishinga, skimminga i spoofinga

'Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika. Zatim, da je internetskom bankarstvu potrebno pristupati isključivo putem službene stranice banaka te da ne otvaraju pozivnice koji dolaze od neprovjerenih izvora', savjetuje Cvitan.