Najnovija pucačka igra poznatog švedskog studija donosi rafiniranu formulu iskrojenu u prijašnjim 'tide' naslovima, donijevši sa sobom dozu distopijskog futurizma, hrpu dalekometnog oružja i iznenađujuće kvalitetan soundtrack. Nažalost, tu su i neki problemi
Svijet Warhammera, odnosno njegove futurističke verzije smještene u 41. milenij dio je geekovske supkulture koja se prožimlje svime od stolno strateških igara, stripova i knjiga do memova i iznenađujućeg broja videoigara. Dok se računalne verzije Warhammera 40.000 mogu rangirati od katastrofalnih do jako dobrih, malo koja je u cijelosti uspjela dočarati mračnu atmosferu budućnosti ispunjene međuzvjezdanim ratovanjem. U toj budućnosti ljudska je vrsta sve nego 'dobra' - bezbrojne milijarde osuđene su na milost ili nemilost teokratske birokracije te bačene u koštac bezizlaznog sukoba sa svime od vanzemaljaca do demonskih sila s druge strane stvarnosti.
U mračnoj budućnosti 41. milenija...
Nekoliko naslova je, bez dvojbe, došlo blizu dočaravanju ovog mračnog i nevjerojatno maštovito osmišljenog univerzuma, no danas možemo reći da konačno imamo naslov većinu toga radi kako spada. Warhammer 40.000: Darktide najnovija je u seriji licenciranih igara iz Fat Sharkovog serijala 'Tide', kooperativnih igara iz prvog lica u kojima četiri igrača u sklopu raznih misija kreću u borbu protiv valova neprijatelja, oslanjajući se na koordinaciju i međusobno asistiranje. 'Tide' igre direktno su inspirirane kultnim Left 4 Deadom, s time da u formulu ubacuju stvari poput različitih klasa, modularne opreme i puno dorađenije bliske borbe.
Tide serijal, a tako i Darktide, obilježeni su iznimno atmosferičnom borbom prsa u prsa u masivnom kolonističkom gradu Tertiumu, dok na drugoj strani stoje legije boga bolesti Nurglea. Borba protiv nateklih hordi dušmana atmosferična je i uzbudljiva te se fluidno mijenja iz napucavanja na daljinu do neminovnog mrcvarenja prsa o prsa. Svaka od četiri dostupne klase u suštini radi istu stvar, no problemima pristupa sa unikatnim setom vještina koje igrač polako otključava kako napreduje kroz labavo konstruiranu ali atmosferičnu priču o kažnjenicima koji kroz niz saboterskih misija polako zaslužuju slobodu.
Premda likovi koje vodite nemaju prethodno definirana imena, vi im ih tijekom početka igre dodajete - zajedno s pozadinskom pričom koja se reflektira na domišljato i dobro odrađeno dobacivanje tijekom misija. Svaka od klasa također dobiva unikatan set oružja koja može koristiti pored onih 'univerzalnih', a najveći je gušt otkrivati koje od njih najviše paše vašem stilu igre te uživati u njihovoj brutalnoj učinkovitosti.
Darktide je igra koja, kao i njezin izvoni materijal, ne priječi od nasilja. Na koncu, cijeli štih Warhammera 40.000 je znanstveno fantastično ratovanje pomiješano sa idejama totalitarizma, a to se reflektira i na jadnike koje vodite - bilo to po njihovim izvitoperenim svjetonazorima, post traumatskom sindromu ili na koncu - zaluđenosti uzrokovanoj onosvjetskim silama. Sve ovo upareno sa fatastičnom glazbenom kombinacijom elektronike i gospela stvara nezaboravno adrenalinsko iskustvo pri kojem ćete često ispučiti usne dok u društvu prijatelja tamanite sile nečastivog Nurglea.
Nije sve sjajno u 41. mileniju
Tim rečeno, Darktide ima jako puno stvari na kojima bi se dalo poraditi. Za početak, startne konfiguracije koje su spomenute na službenim stranicama komična su parodija konkretnog stanja igre koja za ugodno iskustvo traži intenzivno petljanje po postavkama - što zbog sirovih zahtjeva, što zbog bugova koji su, na koncu, proizvođača u jednom trenu natjerali da doslovno isključi neke grafičke opcije iz igre kako bi je učinio igrivom.
Drugi problem s Darktideom je što se većinom odvija u dubinama futurističkog grada - sve u njegovoj unutrašnjosti je više-manje isto, što zna biti problem - pogotovo ako niste upoznati sa svijetom Warhammera, pa vam za oko ne zapinju sitnice koje će fanovima tog svemira izvući širok osmijeh na lice.
Treći velik problem dolazi u obliku predatornog dućana s mikrotransakcijama koji koristi nekoliko prljavih trikova da bi igrače navukao na kupovinu kozmetičkih predmeta. Ruku na srce, to na što vaš lik liči nimalo ne utječe na njegove ili njezine statistike, no tu su stvari poput 'ograničene vremenske ponude' na sve predmete koji se ne mogu kupovati pravim novcem, već valutom unutar igre. Ona se prodaje u paketima koji igraču u džepu uvijek ostave višak ili su toliko skupi da za njih treba platiti taman skuplji paket novčića. Kozmetika i skinovi nikad nisu bili problem kod Vermintidea koji je dodatan sadržaj prodavao u eurima, igračima nudio mogućnost otključavanja kozmetičkih predmeta kroz igru.
Konačno, tu je disocijacija obećanja i onog što smo dobili. Darktide je, naime, službeno 'izašao' 30. studenog, no i dalje je zbog svega navedenog sličniji testnoj nego konačnoj verziji. Za početak, igri nedostaje obećani sustav za proizvodnju modificirane opreme, nismo dobili nikakva oružja koja su nedostajala u beti, a autori se u blogovima ispričavaju zbog predatornog dućana za kozmetiku, spominju ostatak prosinca kao prozor za izdavanje obećanog sadržaja i više-manje nastavljaju raditi stvari koje su im igrači zamjerali još u prijašnjim nastavcima - plus nekoliko novih.
Korak do savršenstva
Uz sve stvari koje nam se ne sviđaju, Darktide je i dalje jedna od najboljih akcijskih igara koje smo zaigrali u 2022. Riječ je o strahovito atmosferičnoj pucačkoj igri koja dobro zna što radi te igraču nudi imerzivno adrenalinom ispunjeno iskustvo u 41. mileniju. Fat Shark se s ovim naslovom nalazi u situaciji gdje uz nekoliko strateških odluka jako dobru igru može pretvoriti u jednu od najboljih kooperativnih pucačina svih vremena, no bojimo se da ćemo, kao što je bio i slučaj sa prijašnjim naslovima, za 'potpuno' i glatko iskustvo morati čekati nekoliko mjeseci nakon Darktideovog službenog datuma izlaska.
- Ime: Warhammer 40.000: Darktide
- Žanr: Kooperativna pucačka igra iz prvog lica
- Proizvođač: Fat Shark
- Izdavač: Fat Shark
- Platforme: PC, PlayStation 5, Xbox One
- Cijena: 39.99 eura
- Ustupio: Fat Shark