Alibaba grupa predstavila je pilot projekt 'pametne' tvornice u gradu Hangzhou u sklopu inicijative "pametne proizvodnje", nadovezujući se na nastojanja kineskih internetskih trgovaca da uspostave što tješnju suradnju s domaćim proizvođačima. Godine 2016. osnivač Alibabe Jack Ma identificirao je „novu proizvodnju“ kao jedan od pet trendova koje je nazvao budućim poslovnim mogućnostima Alibabe, pored „nove maloprodaje“, „nove tehnologije“, „novih financija“ i „nove energije“.
Najavljujući pilot-projekt nove tvornice, Alibaba objašnjava da će koristiti podatke koje prikupi u internetskoj trgovini, pretraživanju i prodaji kako bi pomogao brendovima da predvide koji će proizvodi biti popularni i da ih što prije plasiraju na tržište.
Tvornicom će upravljati interni odjel Xunxi Digital Technology Company, a u prvoj fazi surađivat će u prvom redu s proizvođačima odjeće, navodi se u priopćenju.
Širenje na proizvodnju vremenski se poklopilo s pokušajima kineskih internetskih trgovaca da uspostave što tješnju suradnju s domaćim proizvođačima.
Tako Alibabin konkurent Pinduoduo može pripisati svoj uzlet u domaćem sektoru internetske maloprodaje upravo poticanju proizvođača da prodaju svoje proizvode izravno potrošačima.
Tvornica ujedno predstavlja novi korak Alibabe izvan područja interneta. Godine 2016. kompanija je otvorila prvu trgovinu u sklopu lanca Freshippo, koja je označila njezin prodor u 'fizičku' maloprodaju prehrambenih proizvoda. Lanac sada ima stotine prodajnih mjesta širom Kine.