Google ubrzava integraciju umjetne inteligencije (AI) u svoje pretraživanje. Tvrtka je najavila da će AI sažeci (AI Overviews) biti dostupni za još širi raspon upita, a uskoro će ih moći vidjeti korisnici diljem svijeta, čak i ako nisu prijavljeni na svoj Google račun
Google također testira ambiciozniji AI alat za pretraživanje, nazvan AI Mode, koji donosi chatbot izravno u Google pretraživanje. AI Mode je svojevrsni odgovor na alate poput Perplexityja ili ChatGPT-a za pretraživanje. Za sada je dostupan samo korisnicima koji plaćaju Google One AI Premium i koji ga aktiviraju u odjeljku 'Labs' u pretraživanju.
AI Mode omogućava korisnicima da dobiju AI-generirane odgovore na svoje upite, koristeći podatke iz Googleova indeksa pretraživanja. Uz odgovor, uključene su i poveznice na izvore za dodatnu provjeru informacija. Alat koristi model Gemini 2.0, koji je treniran za rješavanje složenijih pitanja, poput matematičkih problema, kodiranja ili zadataka koji zahtijevaju napredno logičko zaključivanje, piše Verge.
Kada korisnik uključi AI Mode, on postaje zasebna kartica u Google pretraživanju (poput kartica 'Fotografije' ili 'Vijesti'). Uneseni upiti vraćaju odgovor generiran umjetnom inteligencijom, uz dodatne poveznice na relevantne web stranice. Iskustvo je sličnije korištenju chatbota, ali budući da je AI Mode integriran u Google pretraživanje, ima pristup podacima u stvarnom vremenu i direktnoj interakciji s internetom.
Robby Stein, potpredsjednik Googleovog odjela za proizvode vezane uz pretraživanje, istaknuo je kako AI značajke mijenjaju tip pitanja koja ljudi postavljaju Googleu. 'Sada korisnici postavljaju složenija pitanja, ona koja su ranije bila teža za dobiti točne odgovore', rekao je Stein.
Prema njemu, AI Overviews pomažu korisnicima da dobiju kontekst prije nego što posjete web stranice, što znači da duže ostaju na tim stranicama i postaju kvalitetniji posjetitelji. Stein naglašava da AI Mode nije zamišljen kao potpuna zamjena za Google pretraživanje, jer ljudi koriste pretraživač na toliko različitih načina da ga nije moguće u potpunosti zamijeniti chatbotom.