IT div iz Mountain Viewa spreman je za golemu kaznu zbog monopolističkog ponašanja - potencijalno višu od milijardu eura, prenosi Financial Times. U Bruxellesu bi u tjednima koji slijede trebali donijeti niz odluka vezanih uz rezultate protumonopolskih istraga
Vjeruje se kako je Google zloupotrebljavao svoju dominantnu poziciju na tržištu kako bi dalje širio svoje vezane servise (u ovom slučaju servis Google Shopping), a kazna bi po nekim pokazateljima mogla premašiti dosadašnji rekord od milijardu eura, kojeg nosi Intel još iz 2009. godine. Europska komisija i Google su odbili komentirati ove informacije za FT.
Tehnološka konkurencija i niz viših političara iz Pariza i Berlina već duže vremena ohrabruju povjerenicu EK za tržišno natjecanje, Margrethe Vestager, da bude bez oklijevanja pri donošenju odluke u ovom slučaju.
Alphabetu, Googleovoj matičnoj tvrtki, novac nije poseban problem - raspolažu s više od 90 milijardi dolara. Međutim, donese li se golema kazna, to će značiti mnogo više problema za Google, jer će morati mijenjati način na koji posluju online u EU.
Ako se vodi dosadašnjom politikom, baš poput Microsofta u ranijem slučaju, EU će Googleu dati određeno vrijeme (90 dana je izgledno) da pronađe rješenje. U slučaju da ne pronađu takvo što uz zadovoljavajuće prepravke s Komisijom, mogli bi biti dodatno kažnjeni s do pet posto dnevnih prosječnih prihoda za svaki dodatni dan.
Europska regulatorna tijela već sedam godina vode istrage protiv Googlea, a stvari su postale izrazito političkog i lobističkog karaktera, što je Komisiji samo otežavalo zadaću. Prethodnik povjerenice Vestager, Joaquin Almunia, razmatrao je čak tri različite nagodbe - svaka od njih je propala.
U Googleu nikad nisu priznali zlouporabu položaja, već su tvrdili kako Komisija nema dovoljno dokaza, a i ono što imaju nije točno 'po pitanju činjenica, prava i ekonomije'. Da stvar bude gora, stvar vezana uz Google Shopping je samo jedna u nizu od onih za koje je IT div iz Mountain Viewa optužen...
Dva druga slučaja su vezana uz Android softver i je li Google uopće imao pravo blokirati konkurente koji su koristili njihove reklame i pretraživačka polja, piše Financial Times.