ČAK I U KRIZI

Google je kralj oglašavanja online

21.09.2012 u 10:33

Bionic
Reading

Facebook će se morati zadovoljiti s drugim mjestom na ovogodišnjoj top listi prihoda od oglašavanja online na tržištu Sjedinjenih Država

Google i Facebook odmjeravaju snage na više bojišnica. Ekipi na čelu s Markom Zuckerbergom ide bolje na području društvenih mreža, ali Sergey Brin i društvo su bolji na drugom važnom području: prihodima od oglašavanja.

Div iz Mountain Viewa uprihodit će, prema procjenama tvrtke eMarketer, oko 2,31 milijardi dolara (oko 13,1 milijardu kuna) od online oglašavanje tijekom ove godine, što će mu donijeti 15,4 posto tržišnog udjela. A ujedno će i Facebooku preoteti prvo mjesto u segmentu digitalne prodaje oglasa.

Te dvije tvrtke zajedno drže tek nešto manje od trećine tržišta. Očekuje se kako će do 2014. držati oko 37 posto. Predviđanja eMarketera uključuju podatke iz izvješća kompanija i odražavaju prodaju oglasa za stolna računala i prijenosne uređaje.

Prošle je godine, piše Venture Beat, Facebook potukao Google u borbi za prihode od oglašavanja. Google je ostvario 1,67 milijardi dolara (oko 9,5 milijardi kuna) neto prihoda na tržištu Sjedinjenih Država i uhvatio udio od 13,5 posto. Facebook je bio nešto bolji - 1,73 milijardi (oko 9,8 milijardi kuna), uz udio od 14,1 posto.

Ove godine morat će se zadovoljiti s drugim mjestom, sa 2,16 milijardi dolara (oko 12,3 milijarde kuna).

Tom dvojcu u leđa gleda nekadašnji lider Yahoo. Još 2010. držao je prvo mjesto i 14 posto udjela. Sad je treći, sa 1,39 milijardi dolara (oko 7,9 milijardi kuna) prihoda i udjelom od samo 9,3 posto. Ni prognoze nisu dobre: očekuje se da će rasti tek marginalno te nastaviti gubiti udio zbog pritiska Facebooka i Googlea.

Ukupna vrijednost tog tržišta u SAD-u procijenjena je na 14,98 milijardi dolara (oko 85,3 milijarde kuna). Naraslo je 21,5 posto u odnosu na prošlu godinu.