Chrome može ispraviti vaše greške pri upisu, pretraživati vaše spremljene adrese i općenito vam pomoći da stignete tamo kamo idete bez prevelike količine Google pretraživanja
Google donosi niz promjena u traku za pretraživanje i adrese - poznata kao višenamjenski okvir za Chrome. Promjene su pojedinačno prilično male, ali postoji važan i pomalo neočekivan trend u svima njima: Google olakšava kretanje po webu bez potrebe za velikim brojem Google pretraga.
Ako ste u Chromeu na stolnom računalu ili mobilnom uređaju, preglednik će sada pokušati ispraviti pogreške pri upisu URL-a, tako da kada upišete tprotal.hr ili ninteendo.com, dobit ćete prijedloge za automatsko dovršavanje na temelju pravog web-mjesta, a ne onoga što je iza one pogrešno napisane domene.
Automatsko dovršavanje višenamjenskog okvira sada će općenito biti pametnije, predviđajući web mjesto koje tražite na temelju ključnih riječi umjesto da samo nagađa koji URL upisujete. U Googleovom primjeru možete upisati 'letovi', a Chrome bi mogao predvidjeti da želite ići na Google letove, dok bi prije samo predlagao upite za pretraživanje koji uključuju tu riječ. No, također će raditi s web-lokacijama koje nisu Googleove.
Chrome također sada može pretraživati unutar vaših bookmarkova i datoteka povezanih s onime što upisujete.
Sve te značajke temelje se na vašoj vlastitoj povijesti pregledavanja i oznakama, tako da samo Chrome postaje nešto personaliziraniji. No posljednja je promjena na cijelom webu i prilično je izvan brenda za Google: kada počnete upisivati naziv popularne web-lokacije, višenamjenski okvir prikazat će URL te web-lokacije na popisu prijedloga i možete ga odabrati da odete direktno na tu stranicu.
Ovo su općenito dobre, korisne značajke web-navigacije, ali sve one znače da ćete vjerojatno manje pretraživati odlaskom na Google.
Jedan od stupova pretraživanja je ono što je poznato kao navigacijsko pretraživanje: veliki postotak interneta dolazi do Facebooka, na primjer, guglanjem riječi 'Facebook' i klikom na najbolji rezultat. Tipfelerske pogreške također uzrokuju više upita za pretraživanje nego što mislite. U prošlosti je Chromeov tim bio usmjeravan dalje od značajki poput ovih upravo zato što bi mogle smanjiti broj Google pretraživanja koje ljudi obavljaju svaki dan.
Međutim, sada se promijenilo nekoliko stvari koje bi Google mogle učiniti spremnijim za ovu vrstu značajke. Prvo, upleten je u značajnu protumonopolsku tužbu u kojoj se tvrdi da Google drži monopol u pretraživanju i da zlorabi svoju moć na račun potrošača. Drugo, kako Google prihvaća AI kroz Search Generative Experience - za koji je izvršni direktor Sundar Pichai bez sumnje rekao da je budućnost pretraživanja - svaki upit postao je doslovno skuplji za Google jer mora postavljati upite svojim velikim jezičnim modelima da bi dobio odgovore.
Mnoga od tih navigacijskih pretraživanja ionako nemaju oglase, tako da bi Google mogao biti sretan što će za promjenu skrenuti ljude sa svoje stranice rezultata pretraživanja. U konačnici, održavanje Chromeove dominacije - koja održava Google glavnom tražilicom većine ljudi - vjerojatno je vrijedno nekoliko malih kompromisa u značajkama. zaključuje Verge.